xboxsupport Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Statusoppdatering: Esken er fremdeles i Tyskland, og har ikke ankommet meg enda Tragisk system at man må bestille en pappeske fra tyskland som bruker en uke på å komme til norge, for å sende konsollen videre til tsjekkia der den fikses. 3 uker går jo med i frakt. 1 uke for pappesken, 1 uke for å sende den til tsjekkia og en uke for å sende den tilbake til norge yay for EU! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvorfor har ikke MS et lager med esker i Norge? Lenke til kommentar
noxon Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Med tanke på at han UPS fyren som droppa av eske hos meg sa at han personlig plukka opp 5-6 xboxer HVER DAG så kan jeg ikke tenke meg til at det er billigere å sende en tom eske fra tyskland til norge med UPS enn å ha noen på et lager her. Men men, leve byråkratiet. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 jupp... Vi har sendt forslag på det, får se hva som skjer. Tror MS prøver å få til at vi kan sende fraktsedler på mail / post Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) har nå fått tilbake min 360 ble laget tidlig 2006 den gamle og den nye står det 4.2.2009 på og den er uten hdmi, noe som får meg til å tro det er en gammel 360 med ny innmat og nytt dato stempel og den sendes ikke til tsjekkia, alt skjedde i Tyskland 19. Mars ringte jeg og 20. April var den tilbake Endret 20. april 2009 av kewell79 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Svaret på hvorfor du har en så ny datostempling på din Xbox, og likevel ikke HDMI finner jeg her: http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3472 2006-utgaven er Xenon, mens Zephyr er Xenon MED HDMI. Zephyr var altså de første konsollene som hadde HDMI. En stund etter dette kommer Falcon. Dette er MS sitt første forsøk på å deale med RRoD-feilen ved å minske størrelsen på CPU og GPU. Falcon hadde også en tvilling som het Opus, som var Falcon UTEN HDMI. Opus ble brukt til reperasjon i konsoller med Xenon da disse ikke hadde HDMI heller. Jasper er siste revisjon, og er den første revisjonen der det ser ut til at RRoD er løst. Jeg regner med at alle konsoller som i dag repareres får jasper innstallert slik at MS slipper å tenke å å reparere den konsollen igjen. Forresten, esken min har kommet til oslo Endret 21. april 2009 av Kajac Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Oppdatering: UPS har hentet Xboxen min da jeg var på skolen. DVS, pappa gav den til UPSmannen som kom på døren, og han tok den med seg. Dette skjedde 30 minutter før jeg kom hjem. Selvfølgelig ble jeg irritert da jeg fant ut at pappa hadde sendt xboxen MED harddisk, men vi fikk kontaktet fyren fra UPS, og avtalte at jeg kunne komme å hente harddisken. Fikk nemlig gjentatte ganger beskjed fra svensken hos Xbox Support at Harddisk IKKE skulle sendes med. Det rare nå er at når jeg søker opp trackingnummeret hos UPS, Får jeg statusen "Exception" pluss at pakken har en "UPS INTERNAL ACTIVITY". Hva betyr dette? Høres skummelt ut Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Da er pakken kommet til tyskland Uansett, etter nøyere overveiinger tror jeg at jeg vil få et jasper-kort. Grunnen til dette er jo enkel: MS har allerede hatt flere hundre millioner i reperasjonskostnader for tidligere reperasjoner. Jeg tror rett og slett at MS ikke er dumme nok til å sette i et gammelt kort som risikerer å ryke slik at MS må reparere konsollen én gang til. Så vidt jeg vet er det enda ikke registrert RRoD med Jasper-konsollene. Endret 25. april 2009 av Kajac Lenke til kommentar
noxon Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg leverte inn en falcon, jeg fikk tilbake en falcon. Jeg fikk tilbake min nå på torsdag. Men de hadde bytta ut alt av innmat. Strømforsyningen er fortsatt den samme, hvilket jeg tolker som at det er en falcon fortsatt. Den har samme sn også. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Vel, de som hadde Xenon eller Zephyr-brikkesett fikk byttet dette med Opus (Falcon u/hdmi) eller Falcon når Falcon kom. Derfor burde man jo få byttet Falcon med Jasper. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Spørs om det er lagd nok jaspers for å bruke på reparasjoner Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg vil vel ihvertfall ikke ende opp med noe eldre enn Falcon, vil jeg vel? Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 trukke det. Samme eller nyere er det eneste kravet du har Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Xboxen min er nå ferdig reparert og er på vei tilbake. Men er det noen steder jeg kan lese hva som ble fikset/byttet? Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 i papirene som følger med esken tilbake Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 sto ingenting i mine papirer på hva som var fikset.....Sto bare jeg fikk en "ny" konsoll i retur så reprasjon skulle gå raskere Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Da står det jo da. Du fikk en ny konsoll Lenke til kommentar
noxon Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 om konsollen byttes, så bytter de vel også ut serienummeret på supportsiden slik at det er riktig konsoll som står registrert på deg på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå