Gå til innhold

Xbox har tatt kvelden. Hva gjør jeg?


Kajac

Anbefalte innlegg

Jeg frykter ikke å snakke med svensker, jeg frykter å snakke i telefon :ermm:

 

Derfor hadde det vært utrolig greit om jeg kunne bestillt online.

 

Forresten, er det gratis å ringe til supporten?

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg ringt og pratet med en svenske, slik som jeg forventet ;)

Kom til med en gang, og til tross for dårlig forbindelse fikk jeg registrert konsollen for reperasjon :)

 

Nå er det bare å vente på en ekse fra UPS, som skal komme neste tirsdag.

 

Forresten, så forklarte han også hva som var gått galt under mitt forsøk på å registrere meg på Xbox.com, nemlig at jeg hadde skrevet poststed i postnummerfeltet og vice versa. Dette var jeg forsåvidt klar over, men jeg endret det i går uten at det hjalp, så det var vel noe grums på serveren til MS. Uansett, har sjekket nå, og alt ser ut som det skal :)

 

Da er det bare å vente. Mener han sa det tok ca 3 uker.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg usikker...

 

Fikk en epost av Xbox som sier at jeg enten mottar en forhåndbestillt kartong, en epost med fakturalapper jeg må skrive ut selv, eller at en fyr fra DHL henter den (svensken sa UPS).

 

Les hele eposten:

 

Vi har 3 sendingsmåter for å få deres konsol til oss:

 

Dere mottar fraktsedler via epost

 

* Dere kommer til å motta en separat e-post med instruksjoner for å skrive ut fraksedlerne. Følg instruksjonerne nedenfor for å sende din konsole med fraktsedler via email.

* Hvis dere ikke har mottat fraktsedlerne vie e-post etter 24 timer, vennligts kontrollere din skrap e-post eller "spam"-mappe som er knyttet til din e-post. Hvis fraksedlerne forstatt ikke finnes, vennligst kontakte Xbox kundestøtte for å verifiere din e-post adresse, alternativt ordne en annen form av sendingsmåte.

* Bruk en kraftig emballasje som beskytter produktet under sendingen. Service Sentret kommer til å returnere den reparerte eller utbyttet konsolen til dere i våres egne emballasje.

* Skriv deres riktige retur adresse og Xbox kunsestøttes saksnummer på utsiden av pakken.

 

 

 

Dere mottar fraktsedler med bud

 

· Dere kommer til å motta dette innen 1-3 dager.

 

· Vennligst pakk deres konsol før du mottar fraktsedlerne.

 

· Når DHL kommer, kommer de til å klistre fraktselerne på pakken og ta den med på en gang.

 

· Bruk en kraftig emballasje som beskytter produktet under sendingen. Service Sentret kommer til å returnere den reparerte eller utbyttet konsolen til dere i våres egne emballasje.

 

· Skriv deres riktige retur adresse og Xbox kunsestøttes saksnummer på utsiden av pakken.

 

 

 

Dere mottar en forhåndsbetalt kartong

 

* Dere kommer til å motta en tom kartong med videre instruksjoner inne i denne kartongen.

* Nedenfor er sendingsinformasjon for pakningen.

 

- Sendingsbud:

 

- Sporingsnummer for sendingen: (Det kan komme til å ta opp til 24 timer før sporingsnumret er aktivert).

 

 

 

* Dere kan spore statusen på din pakke ved å bruke nettside og sporingsnummeret som finnes her ovenfor.

 

 

Jeg vet da pokker ikke hvilken av disse sendingsmetodene jeg får. Joda, jeg er sikker på at svensken sa at jeg skulle få en pakke, enten fra UPS eller Posten, men her er det jo 3 forskjellige alternativer? Skal jeg bare vente og se hva jeg får? Eller skal jeg allerede nå pakke Xboxen for sikkerhets skyld?

Lenke til kommentar

Du får en eske fra UPS. De kommer på døren om de kjører i området, ellers så sender UPS esken med Posten.

Esken skal leveres tilbake til der du fikk den fra (Til UPS på døren om de kom der, Til posten om du fikk den derifra)

 

Beklager den mailen, jeg har sendt noen purringer på for å få den oppdatert...

Lenke til kommentar

da prøver de igjen dagen etterpå eller i nær framtid

 

De prøver 3 ganger på 3 forskjellige dager

 

Du kan bruke det sporingsnummeret du har fått i mailen din til å ringe de og avtale når på dagen de kommer.

 

du kan også bruke sporingsnummeret til å gå inn på www.ups.com og se når de kommer.

 

etter 3. forsøkt levering blir esken sendt i retur og du må bestille en ny eske

Lenke til kommentar

Det kan jeg ikke da jeg ikke har fått noe sporingsnummer :hmm:

Eneste som står i eposten jeg fikk i går relatert til sporing er dette:

Sporingsnummer for sendingen: (Det kan komme til å ta opp til 24 timer før sporingsnumret er aktivert).
Lenke til kommentar

Reperasjonsorderen min er ikke sendt, i følge Xbox service. Den står i kø for behandling.

 

Reparasjonsordre sendt – Vi har mottatt reparasjonsordren, og den er lagt i kø for behandling.

 

De kan vel ikke ha noen sporingsnummer hvis de ikke har behandlet orderen enda?

Svensken mente jeg ville få pakken på neste tirsdag.

Lenke til kommentar

Statusoppdatering: Esken er fremdeles i Tyskland, og har ikke ankommet meg enda :(

 

Tragisk system at man må bestille en pappeske fra tyskland som bruker en uke på å komme til norge, for å sende konsollen videre til tsjekkia der den fikses. 3 uker går jo med i frakt. 1 uke for pappesken, 1 uke for å sende den til tsjekkia og en uke for å sende den tilbake til norge :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...