Gå til innhold

Xbox har tatt kvelden. Hva gjør jeg?


Kajac

Anbefalte innlegg

Ja, da fikk mim Xbox også det velkjente Ring of Death-syndromet, og må på service hos MS. Det jeg lurer på er:

  • Hva skal jeg sende inn? Bare Xboxen og strømforsyningen, eller må harddisk og kontroller også være med?
  • Hvor lang tid tar en vanlig service?
  • Hvordan bestiller jeg reperasjon? På internett, epost eller telefon? Vet man kan bestille noe fra Xbox.com, men hvordan fungerer det? Er det enkleste å bestille på telefon?
  • Regner med at hovedkortet blir byttet. Vil jeg da få det nye Jasper-brikkesettet? Jeg har Falcon fra før (kjøpt jan. 2008)
  • Repareres konsollen i Norge eller utlandet?

Håper noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring MS kundeservice og fortell hva som har skjedd (Du får sikkert snakke med en svenske). De vil da ha serienummeret på konsollen. Etter det er det to ting som kan skje: Det kommer en mann og henter den, eller du får en eske tilsendt i posten som du legger Xboxen i før du sender den tilbake. Du skal forresten bare sende inn selve Xboxen, verken hdd eller strømforsyning skal følge med. Servicen tror jeg tar 2-4 uker før du får den tilbake. Om de bytter hovedkort er nok avhengig av omfanget av "skaden".

Lenke til kommentar
  • Hva skal jeg sende inn? Bare Xboxen og strømforsyningen, eller må harddisk og kontroller også være med?
  • Hvor lang tid tar en vanlig service?
  • Hvordan bestiller jeg reperasjon? På internett, epost eller telefon? Vet man kan bestille noe fra Xbox.com, men hvordan fungerer det? Er det enkleste å bestille på telefon?
  • Regner med at hovedkortet blir byttet. Vil jeg da få det nye Jasper-brikkesettet? Jeg har Falcon fra før (kjøpt jan. 2008)
  • Repareres konsollen i Norge eller utlandet?

Håper noen kan svare meg :)

 

Xboxen UTEN HDD, kabler, spill og annet utstyr

 

En vanlig service tar 2-4 uker

 

Service skal bestilles på xbox.com (service.xbox.com pass på at siden er norsk).

Om du får feilmelding så ringer du inn.

 

Ikke 100% sikkert at du får jasper-brikkesett etter reparasjonen, du leverer jo inn en eldre version.

 

Repareres i Tjekkia.

Endret av Xboxsupport
Lenke til kommentar
Er vel logisk at jeg får jasper-brikkesett da jeg regner med MS ikke vil risikere at konsollen min ikke ryker en gang til. Men repareres den i tsjekkia? Er ikke det unødvendig langt unna?

 

Logiskt og logiskt, har man et lager med falcon brikkesett og du leverer inn et falconbrikkesett :p

 

Tjekkia er langt unna for Norge, ja. Service senteret brukes av hele Europa + sørafrika.

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg nå?

Får denne meldingen når jeg prøver å registrere reperasjon av Xboxen på Xbox support:

Kundeinformasjonen du har angitt, stemmer ikke overens med noen eksisterende adresse. Hvis du vil gå videre med forespørselen, ber vi deg lese gjennom opplysningene og gjøre ett av følgende:

 

* Rediger kundeinformasjon for å endre de opprinnelig oppgitte dataene

* Kontakt kundestøtte på telefon for å jobbe med en kundestøtterepresentant og fullføre forespørselen

 

Har kontrollert alle navn og adresser, og alt er riktig.

Lenke til kommentar
Nå kommer jeg ikke inn på http://service.xbox.com/ lenger. Får ringe i morgen. Hva er poenget med å bestille service på nettet hvis det ikke funker?

Nei det kan jo ikke virke for andre om det ikke virker for deg. Det er ikke lenge siden den løsningen der kun var tilgjengelig i USA, så gi dem litt tid. Uansett er en telefon alltis bedre enn et registreringsskjema.

Lenke til kommentar
Nei, men det er så klassisk. Leverte en PC til reperasjon en gang, den kom ikke tilbake. Kontaktet DHL, som hadde fått feil adresse, så PCen lå bare på sentralen til DHL helt til jeg ringte dem og fikk dem til å lete.

 

Stop whining! Ring heller xbox support på 23 16 25 54 og fortell oss hvilket hovedkort du fikk tilbake.

Lenke til kommentar

Online repair har fungert lenge i europa, har fungert sånn halveis i Norge noen år.

 

Online bestilling ble oppdatert før policien vår endret til at alle skal bestille på nettet

 

Såklart, får man en feilmelding så må man ringe inn.

 

 

Siden har vært litt ustabil i det siste med å ikke alltid komme fram. Refresh et par ganger så går det bra.

 

Vi har flere norske på linjen available nå, men hvis du frykter det å snakke med en svenske mer enn du ønsker å få fikset konsollen så kan vi dessverre ikke hjelpe deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...