Kajac Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ja, da fikk mim Xbox også det velkjente Ring of Death-syndromet, og må på service hos MS. Det jeg lurer på er: Hva skal jeg sende inn? Bare Xboxen og strømforsyningen, eller må harddisk og kontroller også være med? Hvor lang tid tar en vanlig service? Hvordan bestiller jeg reperasjon? På internett, epost eller telefon? Vet man kan bestille noe fra Xbox.com, men hvordan fungerer det? Er det enkleste å bestille på telefon? Regner med at hovedkortet blir byttet. Vil jeg da få det nye Jasper-brikkesettet? Jeg har Falcon fra før (kjøpt jan. 2008) Repareres konsollen i Norge eller utlandet? Håper noen kan svare meg Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ring MS kundeservice og fortell hva som har skjedd (Du får sikkert snakke med en svenske). De vil da ha serienummeret på konsollen. Etter det er det to ting som kan skje: Det kommer en mann og henter den, eller du får en eske tilsendt i posten som du legger Xboxen i før du sender den tilbake. Du skal forresten bare sende inn selve Xboxen, verken hdd eller strømforsyning skal følge med. Servicen tror jeg tar 2-4 uker før du får den tilbake. Om de bytter hovedkort er nok avhengig av omfanget av "skaden". Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Hvis de bytter hovedkort må jo jeg ha ny strømforsyning i og med at det nye brikkesettet krever en annen strømforsyning enn det gamle. Og da skal jeg vel levere inn det gamle? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 For å være erlig så husker jeg ikke om du må levere inn strømforsyningen, men jeg tror ikke det. De sier hva som skal være med når du ringer så det er ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Hva skal jeg sende inn? Bare Xboxen og strømforsyningen, eller må harddisk og kontroller også være med? Hvor lang tid tar en vanlig service? Hvordan bestiller jeg reperasjon? På internett, epost eller telefon? Vet man kan bestille noe fra Xbox.com, men hvordan fungerer det? Er det enkleste å bestille på telefon? Regner med at hovedkortet blir byttet. Vil jeg da få det nye Jasper-brikkesettet? Jeg har Falcon fra før (kjøpt jan. 2008) Repareres konsollen i Norge eller utlandet? Håper noen kan svare meg Xboxen UTEN HDD, kabler, spill og annet utstyr En vanlig service tar 2-4 uker Service skal bestilles på xbox.com (service.xbox.com pass på at siden er norsk). Om du får feilmelding så ringer du inn. Ikke 100% sikkert at du får jasper-brikkesett etter reparasjonen, du leverer jo inn en eldre version. Repareres i Tjekkia. Endret 13. april 2009 av Xboxsupport Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Er vel logisk at jeg får jasper-brikkesett da jeg regner med MS ikke vil risikere at konsollen min ikke ryker en gang til. Men repareres den i tsjekkia? Er ikke det unødvendig langt unna? Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er vel logisk at jeg får jasper-brikkesett da jeg regner med MS ikke vil risikere at konsollen min ikke ryker en gang til. Men repareres den i tsjekkia? Er ikke det unødvendig langt unna? Logiskt og logiskt, har man et lager med falcon brikkesett og du leverer inn et falconbrikkesett Tjekkia er langt unna for Norge, ja. Service senteret brukes av hele Europa + sørafrika. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Skal strømforsyningen også sendes? Det kan jo være noe galt med den også Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Det finner du ut av ut i fra hvilket farge lyset har. Endret 13. april 2009 av bebeluv Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hva gjør jeg nå? Får denne meldingen når jeg prøver å registrere reperasjon av Xboxen på Xbox support: Kundeinformasjonen du har angitt, stemmer ikke overens med noen eksisterende adresse. Hvis du vil gå videre med forespørselen, ber vi deg lese gjennom opplysningene og gjøre ett av følgende: * Rediger kundeinformasjon for å endre de opprinnelig oppgitte dataene * Kontakt kundestøtte på telefon for å jobbe med en kundestøtterepresentant og fullføre forespørselen Har kontrollert alle navn og adresser, og alt er riktig. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 * Kontakt kundestøtte på telefon for å jobbe med en kundestøtterepresentant og fullføre forespørselen Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Nå kommer jeg ikke inn på http://service.xbox.com/ lenger. Får ringe i morgen. Hva er poenget med å bestille service på nettet hvis det ikke funker? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Siden er nede her også. Dette er vell ganske nytt for MS? Dem har vell ikke hatt det så lenge? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Nå kommer jeg ikke inn på http://service.xbox.com/ lenger. Får ringe i morgen. Hva er poenget med å bestille service på nettet hvis det ikke funker? Nei det kan jo ikke virke for andre om det ikke virker for deg. Det er ikke lenge siden den løsningen der kun var tilgjengelig i USA, så gi dem litt tid. Uansett er en telefon alltis bedre enn et registreringsskjema. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Ikke når det er en svenske i andre enden som klarer å notere navn og adresse feil Endret 14. april 2009 av Kajac Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Så du har ringt inn allerede? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Nei, men det er så klassisk. Leverte en PC til reperasjon en gang, den kom ikke tilbake. Kontaktet DHL, som hadde fått feil adresse, så PCen lå bare på sentralen til DHL helt til jeg ringte dem og fikk dem til å lete. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Da vil det vel være riktigst å si "hvis" det er en svenske i andre enden, og ikke "når" det er. Til og med ikke indere klarer å skrive ned bokstaver i feil rekkefølge om du snakker tydelig nok til dem. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Nei, men det er så klassisk. Leverte en PC til reperasjon en gang, den kom ikke tilbake. Kontaktet DHL, som hadde fått feil adresse, så PCen lå bare på sentralen til DHL helt til jeg ringte dem og fikk dem til å lete. Stop whining! Ring heller xbox support på 23 16 25 54 og fortell oss hvilket hovedkort du fikk tilbake. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Online repair har fungert lenge i europa, har fungert sånn halveis i Norge noen år. Online bestilling ble oppdatert før policien vår endret til at alle skal bestille på nettet Såklart, får man en feilmelding så må man ringe inn. Siden har vært litt ustabil i det siste med å ikke alltid komme fram. Refresh et par ganger så går det bra. Vi har flere norske på linjen available nå, men hvis du frykter det å snakke med en svenske mer enn du ønsker å få fikset konsollen så kan vi dessverre ikke hjelpe deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå