BIjente Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg er en jente på 19,har veldig lyst til å studere økonomi og administrasjon på BI. Jeg er dessverre svak i matematikk,men jeg vil ikke gi opp min drøm. Jeg er interessert i økonomi,men vet ikke hvor sterkt jeg vil mestre dette studiet. Jeg er jo ikke så kort at jeg ikke forstår at man bør ha kunnskaper i matte,men det jeg lurer på er rett og slett om jeg har muligheter til å klare dette ,uten perfekt mattematikkkunnskap.Mye kan jo komme etterhvert også. Hjelp? Lenke til kommentar
investor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg har vært elev på BI riktignok en mer matte krevende retning enn Ø&A. Jeg ser på nettsiden at de legger om studiene nå så jeg er nok ikke den beste til å uttale meg. Jeg er helt sikkert du vil klare studiet med matte kunnskaper som 3’er fra VGS men det vil bli mye arbeid i enkelte fag og ikke topp karakterer. Riktignok er det lettere i mange andre fag mer matte man kan, men bare til en viss grad. Lenke til kommentar
BIjente Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Takk for svar. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å gjøre dette uansett,men det er greit å få litt råd når jeg er usikker på ting. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hvis du er motivert og innstilt på å jobbe, så kan det ende med å gå bare godt. Jeg vet mange høyskoler arrangerer forkurs/sommerkurs i matte et par uker for skolestart. Kanskje BI har noe lignende. Lenke til kommentar
BIjente Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Takk! Det har jeg faktisk hørt om,så tenker jeg skal utnytte det. Jeg SKAL klare å gjennomføre studiet,det er jeg bestemt på. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Økonomilinjer har ikke den vanskeligste matematikken etter min erfaring, man må bare lære seg noen ikke-for-avanserte formler og sjonglere med tallene. Med din gode innstilling tror jeg du klarer det fint. Lenke til kommentar
BIjente Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Beroligende å høre faktisk! Det er det jeg håper på selv også. Takk for svar. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) litt offtopic, men er det så lurt å ta ØkAdm på BI? Det koster vel en del, og du kan ta det på UiA gratis http://www.samordnaopptak.no/studier?ord=&...mp;type=studier Det vil vel føre til mindre lån, slik at du har mindre i gjeld når du kommer ut i arbeidslivet. Er ingen snitt på Batchlor graden fra Grimstad og i følge https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13523552 er det lurt å ta batchlor der og gå videre til master på NHH. Endret 13. april 2009 av ToTTy Lenke til kommentar
BIjente Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Privatskoler er jo alltid best å velge. De andre er jo bare crap. Og studielån er det minste problemet jeg tenker på. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Privatskoler er jo alltid best å velge. De andre er jo bare crap. Og studielån er det minste problemet jeg tenker på. Hvorfor er privatskoler alltid best å velge? Lenke til kommentar
Sommertroll Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Privatskoler er jo alltid best å velge. De andre er jo bare crap. Så du påstår at NHH er dårligere enn BI...? Lenke til kommentar
BIjente Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Generelt så er alt bedre når det er i privat sektor,sånn vil det alltid være! Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 At NHH har den beste økonomiutdanningen i Norge er de fleste enige om, men kommer du ikke inn der er BI (Nydalen) det beste valget, om du ikke bekymrer deg for studielånet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå