Gå til innhold

Leter etter et program. noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Hei hei, leter etter et program som gjør det slik at jeg kan spille, på en skjerm, mens jeg snakker på msn eller er på nettet på en annen skjerm samtidig.. noen som har noen tips? problemet er bare at det legger seg ned hvis jeg trykker på skjerm 2, spillet altså. (cs:s, btw) kjører vista 32 bit akkurat no, men skal strx bytte til 64 bit. jeg vet at dere på forumet er gode på slike ting så håper noen kan hjelpe meg

Botn3vik#

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som allereie sagt, så skal det å køyre spelet i "Windowed Mode" fikse 'problemet' ditt - om eg har forstått det riktig.

Dei fleste spel har ein innebygd 'option' for dette, imens andre ikkje har det. Nokon spel, til dømes Call of Duty, må ein gå inn i noko som kalas 'console' for å endre disse innstillingane. I denne 'consolen' så kan du endre innstillingar i spelet via kommandoar. Om det er Call of Duty det er snakk om, så er kommandoen føljande:

Trykk '|' for å komme inn i 'consolen', knappen til venstre for 1. (Husk å huke av for "Enable Console" i "Multiplayer Options".)

Skriv deretter inn: '/r_fullscreen 0 ' og trykk Enter.

Dette setter innstillinga for fullskjerm til '0', som i ikkje noko fullskjerm.

Skriv deretter inn: 'vid_restart'

Dette restarter de grafiske innstillingane i spelet, slik at den tidligare kommandoen blir tatt i bruk. (Om eg ikkje tar heilt feil..)

NB: Ikkje bruk ' i console-kommandoane.

Håpar eg klarna opp i noko. :)

PS: Om du vil ha fullskjerm tilbake igjen, skriv berre: /r_fullscreen 1, og vid_restart.

Lenke til kommentar

Mange programmer kan kjøres i skjermens oppløsning i windows mode. Da blir vinduet akkurat for stort for skjermen hvis man medberegner rammen rundt. Det finnes programmer som "omplasserer" vinduet slik at rammen kommer utenfor skjermen på alle sider, slik at spiller fremstår som det er i fullscreen. Jeg benytter dette selv på flere spill, og benytter da Gamers Window Relocator. Kjekk liten sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...