inaktiv000 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Nå har jeg kommet hjem fra USA etter å ha handlet en del, og har hørt at taxen man har betalt kan tilbakebetales. Noen som har informasjon om hvordan dette gjennomføres? Lenke til kommentar
kerti Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg prøvde å sjekke dette ut etter jeg var i USA selv i høst, og så vidt jeg skjønte så gjelder ikke dette for USA. (Er hovedsakelig Europa dette gjelder for, da det er en annen type tax) Uansett, så må du gjøre det før du reiser hjem, på flyplassene er det egne kontorer hvor du kan få tilbake penger (ihvertfall var det dette i Praha) =) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 USA driver ikke med tax refund - med unntak av staten Louisiana. Da må du fikse dette på flyplassen ved avreise fra Louisiana. Det er forsåvidt samme type tax som i Europa "Sales Tax" eller "merverdiavgift" som vi ofte kaller det her - men USA har bare bestemt seg for at denne ikke refunderes til utenlandske borgere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå