Gå til innhold

Hjelp til å velge forsterker

Anbefalte innlegg

Heisann,

ser på surround forsterker til rundt 5000kr. Har skjønt ta Yamaha RX-v633 er et godt utgangspunkt.

Den skal brukes til TVen (LG PQ6000) , DVD/CD (blueray senere) , HD-PVR, Xbox 360.

Høytalere er dessverre ikke bestemt enda, men blir nok stativhøytalere + bass. Noe ala de man ser på komplette surroundanlegg.

Men er det bare å gå for denne? dekker den mine behov?

f.eks med innganger. Har altså hdmi fra xbox, hd-pvr, blueray og en hdmi til tven.

Men har skjønt denne bare har to innganger. Kan jeg løse det på annet vis?

Må jeg heller kjøpe Onkyo TX-SR606 f.eks med fire hdmi innganger?

Vi hører en del på musikk og ser mer på tv/film. Spilling er kun i ny og ned.

Forløpig blir dvdene spilt fra xboxen, men blir byttet ut med blueray spiller senere.

Ønsker å ha en forsterker som kanskje er litt over det jeg skal ha slik at jeg kan oppgradere høytalere senere.

Bare skrik om det er info jeg mangler. Vet det blir litt tomt uten å vite hvilke forsterkere jeg skal ha, men må titte litt mer der. Men må ha noe som ser bra ut design messig og som ikke er så store. Utseende messig gjerne som DAV-DZ860W sine

Endret av milkwood
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Små høyttalere med god lyd koster. Sjekk ut Canton hos avshop.no, det er kvalitet.

Når du har 3 HDMI kilder, gå for Onkyo 606, det er en god forsterker.

## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Små høyttalere med god lyd koster. Sjekk ut Canton hos avshop.no, det er kvalitet.

Når du har 3 HDMI kilder, gå for Onkyo 606, det er en god forsterker.

To kamerater av meg har gått for Canton PLUS XL.2, men de blir for små for meg, men god lyd til å være så små.

Likte Canton CD250 godt. Men skal se litt mer på KEF sine. Kjenner en selger der. Men vet ikke om de har noen som er i mitt prissikte.. hva enn det er.

Men ingen andre alternativer enn onkyo?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
To kamerater av meg har gått for Canton PLUS XL.2, men de blir for små for meg, men god lyd til å være så små.

Likte Canton CD250 godt. Men skal se litt mer på KEF sine. Kjenner en selger der. Men vet ikke om de har noen som er i mitt prissikte.. hva enn det er.

Men ingen andre alternativer enn onkyo?

Harman Kardon har en i samme klasse som har fått god omtale i bla Hjemmekino. Husker ikke i farten antall HDMI inn.

Sjekk også ut Pioneer i samme prisklasse.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Harman Kardon har en i samme klasse som har fått god omtale i bla Hjemmekino. Husker ikke i farten antall HDMI inn.

Den du sikter til er Harman Kardon AVR255 som har 3 HDMI innganger. Onkyo 606 har 4 HDMI innganger men oppskalerer kun til 1080i og ikke full HD 1080p slik som HK gjør. Imidlertid vil full HD kilder passere glatt gjennom HDMI pass-through hos begge. Jeg kan anbefale HK godt. Onkyo kjenner jeg ikke til men 606 har fått gode kritikker. Jeg liker personlig ikke utseendet på den, men la ikke det stoppe deg...

Lenke til kommentar

Mulig jeg ligger flere år etter. men har liksom mest lyst på en forsterket det står pioneer heller H/K på en Onkyo.. Onkyo var helt ukjent for meg og ville trodd en kompis hadde kjøpt noe skikkelig billig dritt om jeg så merke hos en kompis :-)

skal se litt på H/Ken jeg. Men ser ut som jeg får mer for pengene ved å gå for onkyo

Lenke til kommentar

Den du sikter til er Harman Kardon AVR255 som har 3 HDMI innganger. Onkyo 606 har 4 HDMI innganger men oppskalerer kun til 1080i og ikke full HD 1080p slik som HK gjør. Imidlertid vil full HD kilder passere glatt gjennom HDMI pass-through hos begge. Jeg kan anbefale HK godt. Onkyo kjenner jeg ikke til men 606 har fått gode kritikker. Jeg liker personlig ikke utseendet på den, men la ikke det stoppe deg...

Godt poeng det med oppskaleringen.

AVR 255 fikk som nevnt svært god omtale i Hjemmekino.

Onkyo er forøvrig et anerkjent merke, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Ja ingen tvil om at Onkyo har gode forsterkere. Det er et anerkjent merke, selv om jeg ikke kjenner så godt til hvordan de lyder i praksis.

Ellers er det selvsagt også mulig å sjekke ut Yamaha, de har manglet endel HDMI innganger, men nå kommer en helt ny serie fra Yamaha nå i denne måneden som skal ha oppgradert antall HDMI innganger og endel andre finesser.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...