Gå til innhold

Fraps-video - ingen lyd på siste klipp etter import til Premiere Pro


Anbefalte innlegg

Puh, det var en lang emnetittel. Problemet er litt sært :wee:

 

Kjøpte Fraps i dag og oppdaget dette merkelige problemet. Jeg kjører Vista Basic 64-bit som operativsystem og spillet jeg tok opp fra var Team Fortress 2. Ville ta opp for å få testet hvordan det ble.

 

Jeg så deretter videoene i Windows Media Player, hvor lyd og bilde på alle videoene fungerte helt utmerket. Jeg importerte dem deretter til Adobe Premiere Pro CS 4 og det var ingen lyd på det siste klippet. Jeg testet senere og å se videoene i VLC og lyd og bilde fungerte helt utmerket der og.

 

Fraps tar jo opp i etapper og de to første filene ble på 4GB, mens den tredje ble 3.4GB siden jeg stoppet opptaket. Det er det tredje klippet som er problemet her. Med de to første filene fungerte lyden helt utmerket etter importering til Premiere Pro, men det tredje klippet er uten lyd i Premiere Pro.

 

For meg virker det som om Fraps glemmer å legge til noe i mediefilen om man avslutter opptaket manuelt (F9). Det som Fraps da glemmer å legge til er noe Premiere Pro gjerne ønsker å ha, og Premiere klarer ikke få med lyden om den ikke får den informasjonen.

 

Jeg søkte og på nettet og fant en annen som hadde skrevet samme spørsmål, spørsmålet ble slettet fra yahoo, men det finnes i google cache; http://209.85.129.132/search?q=cache:gp0DJ...mp;client=opera

 

Fant ingen løsning på det, og jeg har sendt en e-post til folkene bak Fraps, men lurte på om det er noen her som har opplevd problemet og om dere klarte å løse det, eller om noen andre får noen umiddelbare ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...