Gå til innhold

[Løst]Rensing av tastatur acer aspire one

Anbefalte innlegg

Hei, før jul så kjøpte jeg meg ein mini pc acer one. Men for rundt en uke siden så klarte jeg å søle noe på tastaturet å nå er alt seigt som bare pokker. Er det vanskelig å skru opp pcen for å ta ut tastaturet å rense det uten at hele pcen blir fucka?

Noen som har noe tips å som eventuelt har gjort det selv som kan si noe om hva jeg ikke bør gjøre å bør gjøre osv.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ta ut tastaturet er en veldig enkel prosedyre. Mener at du slipper å skru ut noen skruer på undersiden, men hvis tastaturet sitter veldig godt fast så er det mulig at jeg tar feil så vær forsiktig.

Du finner tre små låsetapper helt i overkant av tastaturet, en over F1 og F2, en over F8 og en over «Pause/Break» og «Ins»-tastene. Disse presses inn slik at tastaturet kommer løst. Løft forsiktig tastaturet. Dersom du løfter det etter tastene, vil de antageligvis ramle av — så prøv å ikke gjør det. Skulle en tast eller to løsne, kan du prøve å trykke dem fast igjen ved å presse dem rett ned på plass.

Lenke til kommentar
Å ta ut tastaturet er en veldig enkel prosedyre. Mener at du slipper å skru ut noen skruer på undersiden, men hvis tastaturet sitter veldig godt fast så er det mulig at jeg tar feil så vær forsiktig.

Du finner tre små låsetapper helt i overkant av tastaturet, en over F1 og F2, en over F8 og en over «Pause/Break» og «Ins»-tastene. Disse presses inn slik at tastaturet kommer løst. Løft forsiktig tastaturet. Dersom du løfter det etter tastene, vil de antageligvis ramle av — så prøv å ikke gjør det. Skulle en tast eller to løsne, kan du prøve å trykke dem fast igjen ved å presse dem rett ned på plass.

Ah så en trenger ikke å skru opp noen skruver, bare ta opp de tappene så kan jeg ta ut tastaturet uten noe mere vissvass?

Genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...