Gå til innhold

eos utility VIRKER ikke :(

Anbefalte innlegg

Greit. Kjøpte canon eos 400d for omtrent et år siden og en ny bærbar for et halvt år siden! Eos Utility virket helt greit på den gode gamle stasjonære maskinen, men ikke på den nye "gode" bærbare maskinen. Hva skjer? får den ikke til å funke å har ikke peiling hvordan fikse det. Det står "kan ikke gjenkjenne/finner ikke..." ellernoe! Bor for øyeblikket i new zealand men det skulle ikke bety noe siden utility ikke virket når jeg var hjemme heller!

HJELP! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ofte hatt liknende problem.

Utility er ofte litt "uvillig" til å starte.

Ikke start ved å klikke direkte på Utility ikonet men start via Zoombrowser.

Hvis ikke det virker, så prøv først å laste ned noen bilder fra kamera med Zoombrowser så du vet at programmet har forbindelse med kamera.

Noen ganger er de også viktig i vilken rekkefølge du kobler kamera til PC/slår på kamera og starter Zoombrowser for å få Utility til å funke.

Jeg har også opplevd at jeg ikke så noen indikasjon på at Utility hadde startet men fant den på en undermeny, husker ikke helt hvordan det så ut siden det er lenge siden.

Det er også kommet nyere versjoner av Zoombrowser/Utility siden 400D kom ut som fikser noen problemer med Utility.

(PS. når du laster ned siste versjon av Zoombrowser; les installasjons notatene nøye så du ikke mister noen RAW funksjoner. Etter hukommelsen; siste versjon må installeres først for så å reinstallere en eldre versjon.

DPP har også kommet i ny utgave, med Highlight/Shadow justering.)

Lenke til kommentar

Har vista men utility må da virke på vista! Jeg får sjekke de updatene å se hva som kan gjøres.. utrolig irriterende!

Forresten.. får bildene dårligere kvalitet hvis jeg overfører med datamaskinens "opprinnelige" program eller kopierer og limer inn?

Lenke til kommentar
Har vista men utility må da virke på vista! Jeg får sjekke de updatene å se hva som kan gjøres.. utrolig irriterende!

Forresten.. får bildene dårligere kvalitet hvis jeg overfører med datamaskinens "opprinnelige" program eller kopierer og limer inn?

Sjekk Canon's sine hjemmesider etter oppdaterting.

1. installer fra CD'en.

2. Sjekk Canons sine sider og last ned oppdatering.

3. Installer oppdatering.

4. Restart.

5. Prøv evt andre USB porter. Prøv annen USB kabel, standard USB-A til USB mini.

Alternativ kjøp en USB kortleser som tar Compact Flash og sett minnekortet inn der og bare kopier ut bildene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...