ral Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg skal kjøpe digitalkamera og har problemer med å bestemme meg. Det viktigste er at bildene blir bra under de fleste forhold, men i utgangspunktet synes jeg og det hadde vært gøy med manuelle muligheter. Jeg vurderer likevel nikon 3100 da jeg er generell fan av nikon, og det har mange forhåndsinstilte programmer om ikke annet. Pris er den største begrensningen for meg. Jeg har ikke lyst til å gå mye over 4000 + ekstra minnekort og batteri. Jeg synes A70 høres veldig bra ut, og er jo også rimelig. Men S45 har nå sunket betydelig i pris, burde jeg heller legge på 1000 kr og kjøpe dette? Det får endel kritikk for blits og dårlig batteri da.. Jeg skal til Singapore til sommeren. (Hvis ikke SARS hindrer oss.) Det skal være billig elektronikk der, men er usikker på å kjøpe i utlandet. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Du kan nok finne rimelige tilbud på digitale kamera og annen elektronikk i utlandet, men du skal være klar over at hvis det oppstår feil, så må du antagelig betale regningen selv. Kjøper du her i landet, er du beskyttet av Kjøpsloven i fem år mot feil og mangler. Lenke til kommentar
ral Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Ja, det er nettopp det. Jeg trur jeg satser på å kjøpe kameraet i Norge før jeg drar! Noen som kan si hva jeg bør kjøpe?.. Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 En direkte konkurrent til Canon A70 slik jeg ser det er Kodak DX6340. Det har blant annet følgende egenskaper: [*]4x optisk zoom (Schneider-Kreuznach, F2,2-F4,8, 36mm - 144mm) [*]1,8" LCD-skjerm m/134kpix [*]Har mulighet for å bruke blender- og lukkerprioritet for eksponering [*]Bruker to vanlige AA batterier [*]3,1 Mpix oppløsning (2048*1536 høyeste) [*]Har følgende scenevalg: portrett, auto, makro, landskap, sport, natt og burst [*]Har sammenliknet med A70 litt større volum, men veier 35 g mindre [*]Bruker SD/MMC card, som koster ca 800 for 256 MB [*]Koster 3100 kroner i billigste webshop [*]16 MB intern minne I enkelte henseender virker DX6340 bedre enn A70 (mer lyssterk optikk, større zoom) men det er foreløpig ingen tester tilgjengelige (meg bekjent). Trolig vil det ikke vare lenge før den første publiseres, og da kameraet nå er i salg, kommer det sikkert noen brukererfaringer ganske snart også. Hvorvidt løsningen er god gjenstår å se, men kameraet skal klare å fokusere i dårlige lysforhold uten hjelpelampe for autofokusen. Spennende å se om dette blir like bra som det høres ut, men som det gjøres et poeng av i testene på akam.no, så inntrer situasjoner med mangel på lys ofte. Av den grunn er fokusegenskaper under slike forhold slik jeg ser det et viktig aspekt ved et kamera. Hos komplett får du kamera og minne (256 MB SD) for 4089 ekslusive frakt. Det er lite som skulle trekke dette kameraet ned, men det blir selvsagt opp til testene å avgjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå