mortizz Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 har noen et script som lager en liste over rar, exe og zip filer i underkataloger, f.eks jeg har to kataloger som heter 'diverse' og en som heter 'asdf' så blir listen slik: diverse -blabla.exe -asdfasdf.zip -osv.zip -osv.zip asdf -asdf.rar -fhdhf.rar kjekt om noen hadde hjulpet meg. på forhånd takk! EDIT: kun RAR, ZIP og EXE ikke f.eks nfo og txt Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Dette er da for enkelt. Har du vært innom php.net og sett på katalogfunksjonene? Det du trenger er å åpne en katalog, lese det som står der og så lukke resursen. Dette gjør du i to omganger. En gang for diverse og en gang for adsaf eller hva den nå het. For å filtrere endingen så kan du bruke noe slikt: $entry=readdir($dirhandle); $extension=substr($entry, strrpos($entry, '.')); switch($exstension) { case '.gz': //obs! kolon(:) her, ikke semikolon(;) case '.bz2': case '.zip': print "<br />n$entry"; break; default: break; }; Håper det hjelper. Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 det jeg faktisk trenger å gjøre er å: åpne katalog, åpne underkataloger, lese av filene, lukke katalog. men skal se hva jeg får til. men hvordan kan jeg visebare underkatalogene da? hmm, får se hva jeg får til Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Til det kan du jo bruke is_dir(); http://www.php.net/manual/en/function.is-dir.php Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 thx, begynner å få det til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå