collector Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Driver å lager et spill i skoleoppgave, men står fast Lager et spill hvor det er om å gjøre å skyte en figur så langt av gårde som mulig. Jeg har fått til at kanonen følger musa og at figuren skytes ut og tyngdekraft. Det jeg trenger er kode for en powerbar som skal gå fort opp og ned og spillern skal trykke for å prøve å få full power så figuren flyr lengst mulig. Etterhvert skal figuren miste fart og til slutt "synke", bli til et annet bilde når farten blir for liten. Noen som kan dette? Dette har jeg til nå: function flytt(evt:MouseEvent) { var vinkel:Number = Math.atan2(stage.mouseY-lop.y,stage.mouseX-lop.x); lop.rotation = (vinkel/Math.PI)*180; figur.rotation=lop.rotation+90; /* if(Function:fyr) { figur.rotation=0; } */ evt.updateAfterEvent(); } stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE,flytt); function flyttFigur(evt:Event) { if(figur.x<350) { figur.x+=figur.dx; } else { bakgrunn.x-=figur.dx; lop.x-=figur.dx; } if(figur.y < stage.stageHeight-20 || figur.dx <1) { figur.y+=figur.dy; } figur.dy+=0.05; // // var sy:Number=5; // // if(figur.y > stage.stageHeight) // { // sy = -15; // } // if(figur.y < 0) // { // sy = +15; // } // // figur.y+=sy; } function fyr(evt:MouseEvent) { stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,flyttFigur); var hastighet:int = 5; figur.dx= Math.cos((lop.rotation/360)*Math.PI*2)*hastighet; figur.dy= Math.sin((lop.rotation/360)*Math.PI*2)*hastighet; } stage.addEventListener(MouseEvent.CLICK,fyr); Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Har du prøvd å lage et movieclip som går i loop og som stopper når du trykker på det? La farten <kuladi>.x += være avhengig av bilderamma movieclipet blir stoppet i, kjør en if test der høyere bilderamme nummer gir bedre fart fremtil animasjonen når topppunktet, da gjør du omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå