Pigeon Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt. Jeg har en gitar som har to humbuckere, og jeg vil gjerne ha en kontrolplate som Fender Jaguar har, med 3 brytere. Bryter nr.1 skrur bridge pickupen av/på, nr.2 Neck humbucker av/på, men jeg er sikker på hva bryter nr.3 skal gjøre. Er det noen som har noen forslag?? Jeg har en tegning, men jeg veit ikke om dette funker: sgdiagram.bmp Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Slik dette er tegnet opp, er dette en såkalt coilsplit, det vil si at man kortslutter den ene spolen i humbuckeren, slik at man får singlecoil-lyd. Men bare nesten, fordi magneten som sitter der påvirker lyden den spolen som er aktiv. Lyden vil altså "helle mer mot stratocasterlyd", og den støy- kanselerende effekten fra en humbuckeren forsvinner. Slik det er koblet her, kan du velge å ha begge eller ingen av pickupene med coilsplit. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Okey, men hvis jeg heller vil ha en 'out of phase' bryter istedenfor en 'split', hvordan skal jeg koble det da? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Da må du koble slik: Fra pickups videre i gitaren. Det er ikke verre enn det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå