BlondGod Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har et striped raid på 500GB der C: og D: ligger, kjørte en resizing (for sent for å finne gode Norske ord for meg) og fikk da altså et strømbrudd som har skapt problemer. Prosessen tror jeg hadde redistribuert datane slik at C: var ferdig, og D: skulle bygges opp da strømbruddet inntraff. (Joda, har backup av det meste, men oppdaget jo først nå at det var ting som ikke ble backet opp og som hadde vært veldig fint å kunne ha med videre også) filer og filassosiasjoner fungerer 100% med dataene på C:, "not so much" på D: Filene er der, men de er korrupte. Bildene er listet med korrekt navn, støprrelse og dataoer, men vises ikke. Mp3 filene vises også, riktig navn, mappestruktur, størrelser og datoer. Noen sanger spilles av men er fulle av skrike og skrapelyder. Noen sanger spilller brøkdelen av et sekund før den slutt. og den merkeligst feilen fikk jeg da jeg skulle spille av et klassisk album, med korrekte titler etc, men der lyden/filinformasjonen er hentet fra en tutorial fra et office program jeg ikke klarer å identifisere. Har prøvd flere recovery programmer, og de finner filene, men de klarer ikke å sette de sammen slik at de ikke lengre er korrupte. Skulle gjerne hatt et program som kunne finne ut at filene ikke er som de burde og sette de sammen igjen, fins noe sånt? Er det noen som har noen tips utover det selvfølgelige Format D:? Ps. filer som blir lagt til på D: i ettertid fungerer, dermed er det nok ikke noe feil på platene rent fysisk. Takker for all hjelp og gode innspill. Mvh BG a Lenke til kommentar
emva Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har du prøvd RAID Reconstructor, det setter alt tilbake på plass igjen, såfremt du ikke har rotet med den ene disken for mye, ca. 650 kroner Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde prøvd om ikke annet å ta image fra den C:, som fungerer, skrive ned alle innstillinger for raid, og kaste meg i en re-resizing av den D:, eller alt sammen, og chkdsk (som egentlig forventes å kjøre på egen maskin uansett. Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde prøvd om ikke annet å ta image fra den C:, som fungerer, skrive ned alle innstillinger for raid, og kaste meg i en re-resizing av den D:, eller alt sammen, og chkdsk (som egentlig forventes å kjøre på egen maskin uansett. Hei og takk wiberos og emva. Raid reconstructor skjønte ikke hva problemet var siden maskinen gjenkjenner Raid oppsettet, dvs. den godtok ikke å skulle gjenopprette et raid så lenge dset ikke var listet som to seperate disker. Wiberos, jeg har desverre ikke nok plass til å lagre et image av C: noe sted, men jeg har forsøkt å kjøre en "redistribution of free space" og fikk feil på det. og lot maskina finne og rette feil, bad clusters etc. Og det kom opp masse feil! Makina fant massevis med "orphans", tydeligvis fliker av filer som ble gjenforent der maskina trodde de skulle være, men nå blir feilene bare mer og mer absurde etterhvert som jeg forsøker å rette på de. Skulle teste en musikkvideo, "low", med "foo fighters", og der kom jammen ERASURE opp istedenfor, og attpåtil med perfekt audio og video!!?.. skjønner ingenting jeg :O( Virker som jeg har havnet i "feil limbo" midt-i-mellom kjente feil som tilsammen utgjør noe helt ukjent. Skal se hva denne redistribuering av ledig plass fører til, men regner nok med at det blir en sletting av hele D: ja. Takk for innspill og hjelp så langt. MvH BG a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå