Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ulykke, ødelagte blodårer, brukket bekken, vil personen kunne gå? :\

Monicaott

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som nettopp har vært utenfor en ulykke der han lå i kunstig koma i tre dager, har et brukket bekken, brukket beggge føttene og hadde mange ødelagte blodårer i det ene benet. Har noen opplevd noe som er i samme bane noen gang? VIl han noen gang kunne gå igjen, og er dette en lang rehabiliteringsplan....? :\å

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en venn som nettopp har vært utenfor en ulykke der han lå i kunstig koma i tre dager, har et brukket bekken, brukket beggge føttene og hadde mange ødelagte blodårer i det ene benet. Har noen opplevd noe som er i samme bane noen gang? VIl han noen gang kunne gå igjen, og er dette en lang rehabiliteringsplan....? :\å

Ingen av skadene du nevner trenger å gi varige men. Men hvis de ikke har greid å fikse de ødelagte blodårene eller i det minste fått gjenopprettet blodtilførselen så kan det ende dårlig for benet. I dag blir man overrasket over hvor fort rehab kan gå. Men det er vanskelig å si noe spesifikt med såpass vage beskrivelser. Min far knakk lårhalsen for noen måneder siden og var oppe å gå noen timer etter operasjonen. Det er vanvittig hva de er i stand til å fikse kjapt i dag.

Lenke til kommentar

jeg har vært i en ulykke der jeg blant annet brakk foten og bekkenet. Bekkenet merka jeg ikke noe til, men skulle gå med gips på foten i en måned, gikk i 2 uker før jeg tok den av og klarte å gå.

Så han kommer nok til å klare å gå igjen å bli fin igjen, men må si meg enig med han over angående blodårene. Det vet jeg ikke noe om utenom det som er nevnt.

Endret av andre3028
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...