rosapanter Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har en filserver gående med windows xp og lurer på hvem progam jeg burde bruke til å styre den over nettverket. Jeg har ikke fysisk tilgang til pcen. Jeg bruker i dag tightvnc og syntes dette fungerer ok, med unntak av at den er noe treg og at jeg ikke får koblet meg på serveren om jeg restarter den (Noen løsning på dette?) Hvordan fungere eventuelt windows remote desktop? Logges automatisk brukeren som er logget på maskinen av når jeg kobler til med RD? Den står jo med programmer gående og må være logget inn hele tiden. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 www.logmein.com fungerer ganske greit, om den har internettilgang. Lenke til kommentar
larseman Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 jeg har remote desktop som grensesnitt på min fil server. Fungerer knirkefritt. Det eneste du må gjøre er å taste inn passord under pålogging, men alle programmene kjører konstant...Jeg har bare en bruker på min server, så vet ikke hvordan dette vil fungere hvis det er flere kontoer som brukes om hverandre Lenke til kommentar
rosapanter Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Det høres bra ut. da skal jeg prøve RDC en stund og se om det ikke lagger så mye. takk for svar:D Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Den innebygde Remote Desktop-funksjonen er jo glimrende. Bruker selv RDP over 8/1mbit ADSL iblant, null problemer. Men på Windows XP må vel brukeren du skal "fjernstyre" være innlogget, så du må vel sette opp automatisk innlogging. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du må ha XP Pro (evt. MCE funker også, er ikkje sikker) for å bruke Remote Desktop (server). Lenke til kommentar
rosapanter Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 jeg har xp PRO... Har ikke tilgang på serveren nå så skal prøve neste gang jeg får fysisk tilgang. Men Remote desktop høres interessant ut, selv om vnc kanksje er enklest om det faktisk går å koble til pcen før noen er logget inn på den. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er bare å sette på autologin. VNC fungerer "greit nok", men i forhold til RDP er VNC vanvittig treigt. Bruker VNC av forskjellige typer på lokalnettet (gigabit), og det er ikke akkurat imponerende. Lenke til kommentar
rosapanter Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Bruker for øyeblikket både VNC og RDC.. Begge fungerer, men anbefaller absolutt RDC.. mer stabilt og ikke minst raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå