ToTTy Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Hvilken type Sivilingeniør tjener mest i snitt? Se bort fra hvor gøy det er, og ikke ta med overtid. Endret 12. april 2009 av ToTTy Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ingeniører innen petroleum tjener nok mest i dag. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Nå avhenger dette selvsagt veldig av stillinger og varierer mye. Allikevel er vel statistikken klar på at gjennomsnittslønnen er høyest blant de som har gått Siv. Ing. Industriell Økonomi og Teknologiledelse. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 takker for svar, hvor finner man disse statistikkene? Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Trodde Mekatronikk (innen olje) og Datateknikk tjente godt jeg? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ingen som sa at de ikke tjente godt, det gjør jo de med slik utdannelse generelt. Stemmer at oljebransjen også ligger litt høyere enn mange andre. Du spurte derimot hvem som ligger høyest i snitt og det er ind.øk. Flere grunner til dette, bla. så går en veldig stor andel av disse til konsulentbransjen, som vanligvis er bedre betalt enn andre jobber. I tillegg har disse en profil som nok gjør dem mer egnet for ledende stillinger, som også er bedre betalt. Statistikkene ligger på Tekna sine sider, men du må være medlem for å se dem (jeg har dem ikke). Jeg uttaler meg på bakgrunn av en artikkel i Teknisk Ukeblad fra i fjor, der man sammenlignet lønn til ind. øk med andre linjer. Snittet var vesentlig høyere (x hundre tusen), men jeg husker ikke tallet eksakt. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Tilsvarer "Siv. Ing. Industriell Økonomi og Teknologiledelse" fra NTNU "Industriell økonomi og informasjonsledelse" fra UiA? http://www.ntnu.no/studier/industriell-oko...eknologiledelse http://www.uia.no/no/portaler/student_og_s...vilingenioer__1 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ingen som sa at de ikke tjente godt, det gjør jo de med slik utdannelse generelt. Stemmer at oljebransjen også ligger litt høyere enn mange andre. Du spurte derimot hvem som ligger høyest i snitt og det er ind.øk. Flere grunner til dette, bla. så går en veldig stor andel av disse til konsulentbransjen, som vanligvis er bedre betalt enn andre jobber. I tillegg har disse en profil som nok gjør dem mer egnet for ledende stillinger, som også er bedre betalt. Statistikkene ligger på Tekna sine sider, men du må være medlem for å se dem (jeg har dem ikke). Jeg uttaler meg på bakgrunn av en artikkel i Teknisk Ukeblad fra i fjor, der man sammenlignet lønn til ind. øk med andre linjer. Snittet var vesentlig høyere (x hundre tusen), men jeg husker ikke tallet eksakt. En annen grunn er at alle som begynner på studiet har veldig gode karakterer fra VGS, siden det er et av studiene i landet med høyest poengsum for å komme inn, og dermed har de fleste også veldig gode karakterer når de går ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå