St_Sasquatch Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Hei Og beklager den lange tittelen. jeg har planer om en aldri så liten oppgradering av pcen min, da den begyner å dra litt på åra. Tenkte å få opp ytelsen litt, men også i stor grad få den til å se ganske fet ut. Den skal brukes mye til spilling, se på film, og loking på nettet. Har kanskje tenkt til å overklokke, visst det viser seg gunstig. Men det er bare nokk til å gjøre ytelsen bedre. Har ikke tenkt til å svi hele pcen, eller slå en verdensrekord. Har valgt ut noen deler jeg syntes ser ganske bra ut. Både i ytelse og utsene. Hovedkort: Tenkte litt på XFX nForce 780i SLI. Ikke av noe ren praktisk grunn, men den ser ganske stilig ut, og har en del muligheter visstnokk. Om det er XFX eller evga eller lignende spiller ingen rolle for meg forresten. RAM: 2 stk Crucial BallistiX Tracer DDR2-1066 2048MB. Grunn? De ser jævlig fete ut! :!: Og har hørt at CAS 5 på 1066 MHz, litt bedre enn CAS 4 på 800MHz. Eller er det bare tull? Kabinett: Antec Twelve Hundred. CPU-kjøler: Zalman CNPS9700NT med IC Diamond 7 carat Skjerm: Asus VH222H. Har veldig lyst på denne grunnet den høye oppløsningen, over den akkuratt passe størrelsen, og den høye konstrasten. 24" blir litt stort. eller? 5ms, men det funker vell omtrendt like bra som 2ms? HDD: Har litt planer om å kjøpe en WD raptor 10 000 RPM for å ha OS på. Hjelper det mye på? Eventuelt på hva? Jeg har allerede: Intel core 2 duo e6600 Asus 8800GTS 640mb 600w xion eller xeon ------------- Spørsmålet er: passer disse delene sammen? Hva bør eventuelt byttes på? RAM brikkene vil jeg helst ikke endre. Men i tilfelle, skal det være cruicial tracer. Skal ha 4GB ram forresten. Minimum. Over hadde vært helt konge. Hovedkortet foretrekker jeg nesten at blir endret, i og med at jeg ikke har sjekka så mye rundt det. er åpen for det meste, bare det ikke ser så sjukt stygt ut. Endret 12. april 2009 av St_Sasquatch Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg ville ha bytta minne til PC2-6400. Ytelsesforskjellen mellom PC2-6400 pg PC2-8500 er så liten (minimal) at det ikke er verdt å bruke ekstra penger på det. Uten at du stiller opp volten vil de heller ikke gå på 1066 Mhz, Tracer trenger 2,2 volt for å klare spesifikasjonene sine. Når du i tillegg har en E6600, så er eventuelt klokkepotensiale tilstede i fullt monn. CPU og hovedkort vil stoppe deg før minnet gjør det. Personlig ville jeg valgt Crucial BallistiX PC2-6400 4 GB (2 x 2 GB). Rimeligere, og like bra. Om du ikke har tenkt å klokke hardt, klarer du deg faktisk meget bra med billigere minne enn dette også. Det er også langt bedre å kjøpe et 2 x 2 GiB sett enn 4 x 1 GiB. Og har du 64-bits OS kan du like gjerne kjøpe 8 GiB med dagens priser. Kjøp en annen CPU-kjøler. Zalman var bra, men er forbigått av svært mange andre de siste årene. I omtrent samme prisklasse er Thermalright Ultra 120 Extreme, Noctua NH-U12P de beste valgene. Er det støy, og ikke klokking som er det viktigste kan du gå ned til OCZ Vendetta 2, Cooler Master 212, Xigmatek HDT-S1283. Disse håndterer klokking like bra som Zalmankjøleren. En Raptor skal gi raskere load og aksess til filene. Relativt marginalt i forhold til de raskeste 7200 rpm diskene. Her venter du heller og ser an utviklingen på SSD-disker. Ellers lurer jeg på hvorfor skifte hovedkort. I og med at du har en E6600, så har du sikkert et godt fungerende hovedkort i dag (965i brikkesett?). Du får mer igjen for å skifte ut skjermkortet når det er spilling som gjelder. Sparer du inn noen hundrelapper på minne, ikke bytter hovedkort og heller velger Antec Nine Hundred som kabinett (lillebror til Twelve Hundred), har du råd til HD 4870/HD 4890 eller GTX 275. Og det vil fort vekk gi deg en ytelsesøkning på 40 - 50 % i spill. Oppgraderingene du har foreslått gir i realiteten ingen ytelsesgevinst. Lenke til kommentar
St_Sasquatch Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Som sagt, er utsende veldig viktig. Derfor kunne jeg tenkte meg Crucial BallistiX Tracer serien. Kall meg gjerne dum, men jeg slenger lett på en hundrings for de LED lysa. Men jeg skjønner poenget ditt. Og 2x2GB hadde vært mer gunstig. Jeg kunne for eksempel gått for Crucial BallistiX Tracer Red PC2-6400 (2 x 2 GB). Men de vanlige tracerne, ser så sjukt awsome ut. Hmm.... finner ingen modell av den typen, med 2x2GB. Jeg viser bare til dette bildet. En hver mann må inrømme at der ser stilig ut. Som nevnt i posten var heller ikke overklokking mitt store krav. Det kan jo prøves, visst det viser seg praktisk. Men det er ikke grunnen til at jeg oppgraderer pc'en. Sjekka Cooler Master Hyper 212 og ja, den ser bra ut! Ser den ligger på ca. samme nivå som Zalman CNPS9700NT, men at den som regel er 10dB mindere enn Zalman sin. Dog Zalman sin ser litt fetere ut. men tror ikke det er verdt det her, da du får 212en for under 100kr. Grunnen til at jeg bytter hovedkort er at mitt er det så mye feil med. Orker det ikke mer. Mikrofon utgangen er det noe kødd med, en av jack utgangene fungerer på headset, men på høytalere fungerer de, har ikke firewire osv. Og ja, jeg har testet med flere headset og mikrofoner. Det er et EVGA nForce 650i Ultra Lenke til kommentar
St_Sasquatch Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 halp meh! ingen andre som har noe å si på oppsettet? ser alt greit ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå