hanssennord Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hei! Lurer på hva som kan bli følgen av trimming av denne mopeden(bare effekt anlegg). Da jeg sier følger mener jeg hva kan skje med motoren, og hva må til for at det skal skje, hva er sjangsene for at det skjer? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 absolutt ingenting, så lenge du kjører den normalt og passer på å ha olje og kjølevæske på den. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det er ikke skadelig som visse anti-trim folk påstår. Vil faktisk tro det er bedre for sykkelen med eff.anlegg eller uplombert en nedplombert. Som sagt, har du rett blanding på olje, bensin, luft så skjer det ikke noe uvanlig. Slitasje er det uansett om den er orginal eller ikke. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Det er ikke skadelig som visse anti-trim folk påstår.Vil faktisk tro det er bedre for sykkelen med eff.anlegg eller uplombert en nedplombert. Som sagt, har du rett blanding på olje, bensin, luft så skjer det ikke noe uvanlig. Slitasje er det uansett om den er orginal eller ikke. rett blanding av olje? det er egen tank, blander den ikke det den trenger selv da? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jo, men det må være riktige oljetype. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Og så må den ha nok olje så den ikke skjærer seg. Var det jeg tenkte mest på. Regner med du har byttet dyse når du satt på eff.annlegg? Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 har ikke trimmet enda.. men hvordan dyse må jeg bytte til? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Spør der du kjøper. Hvilket er det du skal kjøpe? Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Om du kun bytter svanehals og lyddemper vil du bli skuffet, for det største problemet ligger i utblåsningen på sylideren din. Enten må du kjøpe en trimsylinder, eller så må du file/frese utblåsningen på den orginale. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 nei? Den vil jo uansett gå bedre med effektanlegg eller uplombert, plomberingene ligger i begynnelsen av svanehalsen så vis han skifter til en svanehals uten plombering så vil jo det gå bedre. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Den vil gå bedre, ja. Men den vil gå enda bedre med trimsylinder, som formann påpeker. Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 nei? Den vil jo uansett gå bedre med effektanlegg eller uplombert, plomberingene ligger i begynnelsen av svanehalsen så vis han skifter til en svanehals uten plombering så vil jo det gå bedre. Den "plomberingen" er ikke noe å bry seg om. Jeg har selv kjørt DT og testet 4-5 forskjellige sylindere, så jeg vet nøyaktig hvor mye det hjelper å bytte kun svanehals. Den orginale svanehalsen er faktisk veldig god å kjøre med på et sprekt trimset. Du får et relativt sett brutalt bunndrag mens den fortsatt er passe turtallsvillig. De fleste/alle mopeder fra den tiden er hovedsaklig plombert ved at kanalene i sylinder er mindre. Det var krav til en såkalt konstruktiv plombering, og da holder det ikke med litt ekstra motstand i eksosanlegg. Resultatet er at man må file eller bytte sylinder for å få de orginale ~5.5hk. I dagens mopeder er det ikke samme kravene ettersom det nå er tillatt med 5.5HK imotsetning til 2.5HK tidligere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er det snakk om en nyere DT50R med AM6-motor, eller eden eldre luftkjølte mopeden med ekte Yamaha-motor? Hvis det er sistnevnte så er det sylinder som gjelder! Bare effektanlegg vil omtrent ikke øke en dritt. Sylinder først og så forgasser og/eller eksosanlegg. Eksosanlegg (+sylinder) vil gi mer toppeffekt og fart. Setter du på trimforgasser i stedet får du noe mer bunndrag enn med original forgasser. Har hatt, og har trimma flere av disse. Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvilken årsmodell gjelder dette? Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Er det snakk om en nyere DT50R med AM6-motor, eller eden eldre luftkjølte mopeden med ekte Yamaha-motor? Hvis det er sistnevnte så er det sylinder som gjelder! Bare effektanlegg vil omtrent ikke øke en dritt. Sylinder først og så forgasser og/eller eksosanlegg. Eksosanlegg (+sylinder) vil gi mer toppeffekt og fart. Setter du på trimforgasser i stedet får du noe mer bunndrag enn med original forgasser. Har hatt, og har trimma flere av disse. Det er en yamaha DT50R med AM6-motor.. er dette et bra effekt anlegg? http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=524 Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Er det snakk om en nyere DT50R med AM6-motor, eller eden eldre luftkjølte mopeden med ekte Yamaha-motor? Hvis det er sistnevnte så er det sylinder som gjelder! Bare effektanlegg vil omtrent ikke øke en dritt. Sylinder først og så forgasser og/eller eksosanlegg. Eksosanlegg (+sylinder) vil gi mer toppeffekt og fart. Setter du på trimforgasser i stedet får du noe mer bunndrag enn med original forgasser. Har hatt, og har trimma flere av disse. Det er en yamaha DT50R med AM6-motor.. er dette et bra effekt anlegg? http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=524 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Funker bra det annlegget. Har du sylinder eller noe annen trim? Husk å få med dyse når du bestiller. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Funker bra det annlegget.Har du sylinder eller noe annen trim? Husk å få med dyse når du bestiller. nei, har ikke noen annen trim..burde deg ikke holde bare med effekt anlegg? hvordan fart kan jeg regne med å få med det? Hvordan skifter man dyse? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Måtte bare spørre i tilfelle du hadde en trimsylinder som eksosen ikke passet helt med. Men det holder lenge med kun effektanlegg. Du klarer vel rundt 80 vil jeg tro. Dysa sitter i forgasseren, i bunnen. Tar av bunnkarret så ser du den der. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 vil det bli noe særlig mer lyd? vil at den skal ha så nær så mulig lyd som orginal potte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg