Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av yamaha dt 50 R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke skadelig som visse anti-trim folk påstår.

Vil faktisk tro det er bedre for sykkelen med eff.anlegg eller uplombert en nedplombert.

 

Som sagt, har du rett blanding på olje, bensin, luft så skjer det ikke noe uvanlig.

Slitasje er det uansett om den er orginal eller ikke.

Lenke til kommentar
Det er ikke skadelig som visse anti-trim folk påstår.

Vil faktisk tro det er bedre for sykkelen med eff.anlegg eller uplombert en nedplombert.

 

Som sagt, har du rett blanding på olje, bensin, luft så skjer det ikke noe uvanlig.

Slitasje er det uansett om den er orginal eller ikke.

 

 

rett blanding av olje? det er egen tank, blander den ikke det den trenger selv da?

Lenke til kommentar
nei? Den vil jo uansett gå bedre med effektanlegg eller uplombert, plomberingene ligger i begynnelsen av svanehalsen så vis han skifter til en svanehals uten plombering så vil jo det gå bedre.

 

 

Den "plomberingen" er ikke noe å bry seg om. Jeg har selv kjørt DT og testet 4-5 forskjellige sylindere, så jeg vet nøyaktig hvor mye det hjelper å bytte kun svanehals.

Den orginale svanehalsen er faktisk veldig god å kjøre med på et sprekt trimset. Du får et relativt sett brutalt bunndrag mens den fortsatt er passe turtallsvillig.

 

De fleste/alle mopeder fra den tiden er hovedsaklig plombert ved at kanalene i sylinder er mindre. Det var krav til en såkalt konstruktiv plombering, og da holder det ikke med litt ekstra motstand i eksosanlegg. Resultatet er at man må file eller bytte sylinder for å få de orginale ~5.5hk.

 

I dagens mopeder er det ikke samme kravene ettersom det nå er tillatt med 5.5HK imotsetning til 2.5HK tidligere.

Lenke til kommentar

Er det snakk om en nyere DT50R med AM6-motor, eller eden eldre luftkjølte mopeden med ekte Yamaha-motor?

 

Hvis det er sistnevnte så er det sylinder som gjelder! Bare effektanlegg vil omtrent ikke øke en dritt. Sylinder først og så forgasser og/eller eksosanlegg.

Eksosanlegg (+sylinder) vil gi mer toppeffekt og fart. Setter du på trimforgasser i stedet får du noe mer bunndrag enn med original forgasser.

 

Har hatt, og har trimma flere av disse.

Lenke til kommentar
Er det snakk om en nyere DT50R med AM6-motor, eller eden eldre luftkjølte mopeden med ekte Yamaha-motor?

 

Hvis det er sistnevnte så er det sylinder som gjelder! Bare effektanlegg vil omtrent ikke øke en dritt. Sylinder først og så forgasser og/eller eksosanlegg.

Eksosanlegg (+sylinder) vil gi mer toppeffekt og fart. Setter du på trimforgasser i stedet får du noe mer bunndrag enn med original forgasser.

 

Har hatt, og har trimma flere av disse.

 

Det er en yamaha DT50R med AM6-motor..

 

er dette et bra effekt anlegg?

 

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=524

Lenke til kommentar
Er det snakk om en nyere DT50R med AM6-motor, eller eden eldre luftkjølte mopeden med ekte Yamaha-motor?

 

Hvis det er sistnevnte så er det sylinder som gjelder! Bare effektanlegg vil omtrent ikke øke en dritt. Sylinder først og så forgasser og/eller eksosanlegg.

Eksosanlegg (+sylinder) vil gi mer toppeffekt og fart. Setter du på trimforgasser i stedet får du noe mer bunndrag enn med original forgasser.

 

Har hatt, og har trimma flere av disse.

 

Det er en yamaha DT50R med AM6-motor..

 

er dette et bra effekt anlegg?

 

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=524

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...