TheNarsissist Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Hei, har nå begynt å bli litt interissert i nettverk. Så har prøvd litt forskjellige ting som å sende melding fra min pc til den andre gjennom CMD. Dette funker ikke, har også prøvd å komme inn på den andre pc'en gjennom CMD for å hente filer(Bare for å teste) Ingen ting funker, så fant jeg programmet advance ip scanner(Finner det på download.com) Det virket litt morsom siden man kunne slå av andre pc'er og sånt. Etter hva jeg har forstått så kan disse tingene jeg har snakket om gjøres på pc'er i samme nettverk, noe Vista pc'en vi har nede som jeg prøver å ''hacke'' meg inn på er. Hvorfor får jeg ikke dette til? Når jeg søker på ip til den andre pc'en nede, i Advance ip scanner så finner jeg den ikke. Eneste jeg finner er min egen og en Som har etter eller annet rart navn (vood eller noe, kansje ruteren?)Har også prøvd remote desktop, men det funker heller ikke(Har prøvd på begge datane. Nå begynner jeg å lure på om pc'ene ikke er koblet sammen i LAN. Regner med at begge datane må være koblet med kabel til ruteren for at de skal være i LAN? Har også prøvd å ta med den bærebare pc'en ned opp hitt og koblet den til med kabel i routeren, men det funka fortsatt ikke. Så fant jeg programmet Look@LAN(Fant også dette på download.com)Det søker vist gjennom nettverket etter datamaskiner. Når den søker så finner den min pc, det står ip adresse, status (Online), distance (same LAN), OS, hostname og noe andre greier. Når scannen er ferdig står det noe som heter Vood.Lan, på OS der står det NOT WIN. Den andre er datan min, mens pc'en nede står ikke der. Hva er feil? Oppsetet er sånn her: En stasjonær data oppe(Min data med Xp) Den er koblet med kabel til et Tilgin modem vi har fått fra Tele2, det er en antenne på den siden den er trådløs og. Så er det Den bærebare Acer datan nede som har Vista, den er kobla til Tilgin modemet trådløst. (Som dere har lest har jeg også prøvd å koble med kabel til modemet, men det funket ikke da heller) Dette ble mye Men håper dere tar dere tid til å lese i gjennom og gi meg en god forklaring på hvorfor jeg ikke finner Vista pc'en i nettverket. Mvh Anders EDIT: Jeg finner den andre datan sin ip i Advanced ip scanner, men det står dead på status, akuratt som de andre(Reiner med at scanneren ikke bare finner ip'er på mitt nettverk, men også til de andre i boretslaget her. Alle er dead den eneste som er alive er min ip adresse. Endret 12. april 2009 av andersio Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 En del av tingene du nevner her er ikke noe som vil virke umiddelbart fra en pc til en annen uten at mottaker-PC'n er åpnet for det. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Bump Bumpelibump Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Ta en titt i signaturen min, så finner du en god del. Endret 15. april 2009 av Del Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Regner med at du må åpne noen porter i brannmurene til PCene dine, i hvertfall så må du det for RDP + huke av for å godta dette under system er det vell? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 NET SEND funksjonen er skrudd av som default fom. Windows XP SP2. Trolig fordi modemmaskiner og univeritetsmakiner kunne motta spam fra internett via den hvis de ikke hadde brannmur. http://support.microsoft.com/kb/839018 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå