Gå til innhold

Har jeg kraftig nok maskinvare til å spille av Blu ray?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noe der ute som har peil på om jeg har kraftig nok maskinvare til å dekode Blu ray filmer, hvis jeg går til innkjøp av et Blu ray drev?

Systemet baserer seg på socket 939 og en AMD 4200x2(2,2 ghz), i kombinasjon med 2GB RAM og Nvidia 7600gs(støtte for PureVideo). Makinen er av kosmetiske årsaker plassert inni en hylle som er dekket av DVD filmer, og holder dermed en ganske høy temp under load. Dermed har jeg ikke muligheter for å klokke den noe nevneverdig høyere.

Endret av larseman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for hurtig svar...

Ser Denneut som et greit valg? har ingen interesse for å brenne plater, kun lesing.

Forresten. Ettersom at jeg har en reciver som støtter HD-lydformatene, så trenger ikke maskinen dekode lyd sant? etter som at jeg sender lyden ut av maskinen via toslink?

Lenke til kommentar

spørr du spørr jeg ;). må jeg ha et skjermkort som støtter lyd over hdmi for at det skal funke da? ingen håp for å bruke coax heller?

Edit: Ser ut til at du har rett. hva vil være en grei framgangsmåte for å implementere hdmi grensesnitt i maskinen da? har jeg noen valg eller er blir det å kjøpe et nytt skjemkort?

Endret av larseman
Lenke til kommentar
Denne siden bekrefter det. Du må ha HDMI. S/PDIF (hverken toslink eller coax) har ikke høy nok båndbredde.

Er det noen som kan hjelpe med å finne en alternatiløsning på dette hdmi problemet da?

noen som har et rimelig skjermkort å anbefale? med støtte for hdmi.

Edit: Kunne dette vært aktuelt?

Endret av larseman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...