sprettleif Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hei! Har en Carina E 96'modell som går som en klokke, kun 120000km tilbakelagt. Vurderer å ta den på sin første service (kjøpte den på 90000km, inntil da var servicehefte komplett), og dermed proiblemstillingen rundt dyrt Toyota merkeverksted (1300kr time?) eller billigverksted (7-800kr time). Et merkeverksted kjenner kanskje bedre til "typiske" svake pkt. og slitedeler, og kan dermed bruke mindre tid på en OK service? Setter pris på alle synspunkter! Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det er kanskje litt letter for brukerene å tipse om billige verksteder, om de vet hvor i landet du holder til... I Skien f.eks, kan du få verkstedtimer til kr. 450,- inkl. mva Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 De fleste "billigverksteder" er såpass kompetente at du ikke vil tape noe på å sende bilen din dit. Og en Toyota Carina E har uansett ingen særegne løsninger som krever noen unik kunnskap for å fikse. Hadde det vært snakk om en Lexus LS600h ville det vært noe annet.. Lenke til kommentar
sprettleif Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Takk for svar! Jeg holder til i Bergen, kanskje ikke det billigste alternativet? Har hørt rykte om at Toyota merkeverksted bytter ut deler som er slitt, dersom de egentlig ikke skulle vert slitt, uten om å si noe om dette eller belaste eiers regning. Dette for å opprettholde Toyotas gode navn og rykte, og sånn sett et rent markedsføringstriks... Men dersom dette er tilfelle, er det sikkert mer aktuelt for nyere biler:) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det Toyota gjør er at dem sender ut innkalling på nye biler som har kjente feil. De sier ikke hva som er galt de ber deg bare sette igjen bilen på verkstedet for en dag. På den tiden bytter de ting som motor, bremserør, styreenheter osv som har vist seg og ha feil. For deg koster det ingenting og bilen går som ei kule hele tiden. Du må spørre hva dem har gjort eller så sier dem ingenting. Hvis du har utslitte bremser bytter dem ikke de gratis uten og si noe. De fleste andre bilmerker lar deg bare kjøre til det stopper for og så krangle om det er garanti eller ikke. Bilen står ofte på verkstedet fordi dem ikke bytter alt som dem veit ryker med en gang. Jeg syntes det er en god løsning og holde kunden fornøyd på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå