bamsefar46 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hei. Jeg skal søke på studier til høsten igjennom SO. For en god stund siden "sendte" jeg inn søknaden på nettet (dvs. jeg lagret min foreløpige liste) på nettet. Listen var ikke komplett og jeg kommer til å endre den nå. Prioriteringen av studiene kommer jeg også til å forandre på. Jeg fikk noen omslagsark i mars som hadde frister rundt 25. - de har jeg ikke sendt inn. Vil jeg få nye omslagsark, med nye frister, for ALLE de forskjellige studiene på den nye listen jeg sender inn i morgen? Eller vil løpet være kjørt for de studiene ( bl.a. mitt førstevalg) jeg ikke har sendt inn omslagsark for?! Nå er jeg litt små stressa Lenke til kommentar
1503 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det står i FAQ-en til Samordna opptak: Jeg har mottatt omslagsark, men ikke alle studiene står oppført.Omslagsarket sendes ut basert på din første registrerte søknad, senere studier blir automatisk oppdatert på søknaden. Du får ikke nytt omslagsark for de nye studiene. Skulle derfor tro at du ikke får noe nytt omslagsark. Men godt mulig jeg tar feil og noen andre vet bedre enn meg. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Omslagsarkets hensikt er vel innsending av søkepapirer og vitnemål til SO? Man kan omprioritere helt til 1 juli, så det skal du ikke bekymre deg for.. Omslagsarket sendes ut puljevis og baserer seg på din første registrerte søknad. Endinger i studier vil bli oppdatert automatisk i vår database. På nettsøknaden og på den nyeste e-postkvitteringen din kan du se hvilke studier du til en hver tid er registrert med. Hvis du omprioriterer, mottar du ikke nytt omslagsark. Din saksbehandlende institusjon vil være den samme, selv om du etter omprioritering har strøket denne institusjonen. Send derfor inn omslagsarket innen påtrykt frist selv om du omprioriterer. Det står mye nyttig på samordnaopptak.no skjønner du. Endret 12. april 2009 av Skugga Lenke til kommentar
1503 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Omslagsarkets hensikt er vel innsending av søkepapirer og vitnemål til SO? Man kan omprioritere helt til 1 juli, så det skal du ikke bekymre deg for.. Problemet er vel heller at han ikke har sendt inn omslagsarket sitt innen den fristen som stod? Lenke til kommentar
bamsefar46 Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Det står i FAQ-en til Samordna opptak: Jeg har mottatt omslagsark, men ikke alle studiene står oppført.Omslagsarket sendes ut basert på din første registrerte søknad, senere studier blir automatisk oppdatert på søknaden. Du får ikke nytt omslagsark for de nye studiene. Skulle derfor tro at du ikke får noe nytt omslagsark. Men godt mulig jeg tar feil og noen andre vet bedre enn meg. Ser at jeg hadde formulert meg rart;-) Hva tror du om fristen på omslagsarkene? Den gikk ut for 3 uker siden... finner ikke svar på so.no Lenke til kommentar
1503 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ser at jeg hadde formulert meg rart;-) Hva tror du om fristen på omslagsarkene? Den gikk ut for 3 uker siden... finner ikke svar på so.no Nei, jeg finner heller ikke noe svar om det der. Egentlig skulle jeg tro at du rett og slett har mistet søknadsfristen og må vente til neste år, men kan ikke være sikker. Jeg ville i alle fall sendt inn omslagsarkene umiddelbart og sendt en e-post til SO med spørsmål om det er noen sjanse for at søknaden din kommer til å bli behandlet. Regner med at du søkte på 1. mars-fristen ettersom du allerede har fått omslagsark. Dersom du ikke også fikk omslagsarket for ordinær søknad (gult omslagsark), kan det hende du får dette tilsendt senere og at du dermed kan være med i opptaket som ordinær søker. Dersom du allerede har fått gult omslagsark som også hadde frist for tre uker siden, vil jeg tro det ser litt dårlig ut for søknaden din, dessverre. Men jeg har ikke peiling. Send mail til Samordna opptak, så får du et kvalifisert svar. Uansett ville jeg sendt inn omslagsarket med en gang, så det ikke blir noe mer forsinket enn det allerede er. Lenke til kommentar
bamsefar46 Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Ser at jeg hadde formulert meg rart;-) Hva tror du om fristen på omslagsarkene? Den gikk ut for 3 uker siden... finner ikke svar på so.no Nei, jeg finner heller ikke noe svar om det der. Egentlig skulle jeg tro at du rett og slett har mistet søknadsfristen og må vente til neste år, men kan ikke være sikker. Jeg ville i alle fall sendt inn omslagsarkene umiddelbart og sendt en e-post til SO med spørsmål om det er noen sjanse for at søknaden din kommer til å bli behandlet. Regner med at du søkte på 1. mars-fristen ettersom du allerede har fått omslagsark. Dersom du ikke også fikk omslagsarket for ordinær søknad (gult omslagsark), kan det hende du får dette tilsendt senere og at du dermed kan være med i opptaket som ordinær søker. Dersom du allerede har fått gult omslagsark som også hadde frist for tre uker siden, vil jeg tro det ser litt dårlig ut for søknaden din, dessverre. Men jeg har ikke peiling. Send mail til Samordna opptak, så får du et kvalifisert svar. Uansett ville jeg sendt inn omslagsarket med en gang, så det ikke blir noe mer forsinket enn det allerede er. Jeg er ordinær søker. f. 1889 - Har derfor fått gule omslagsark. Fristen på SO.NO er 15. april, jeg gikk derfor utifra at jeg ikke trengte å sende inn disse omslagsarkene med en gang. De har rett og slett havnet bakerst i køen og jeg har ikke sett skikkelig på de to omslagsarkene jeg har fått tidligre før i dag. De som søker på lik linje som meg trenger ikke å registrere noe som helst før 15. april og vil derfor ikke få sine omslagsark før litt senere. Det eneste som bekymrer meg er at jeg ikke har fått sendt inn innen fristen som står på omslagsarket. Fristen på det er sikkert fordi at de vil starte arbeidet på studiestedene så tidlig som mulig og dermed blir man bedt om å sende inn arkene fortest mulig innen fristen.... Lenke til kommentar
1503 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det eneste som bekymrer meg er at jeg ikke har fått sendt inn innen fristen som står på omslagsarket. Fristen på det er sikkert fordi at de vil starte arbeidet på studiestedene så tidlig som mulig og dermed blir man bedt om å sende inn arkene fortest mulig innen fristen.... Ja, jeg skjønner dette. Men fristen som står på omslagsarket er jo en slags søknadsfrist i seg selv. Det er derfor mulig at du har mistet sjansen du hadde til å sende inn papirene dine, og at søknaden din derfor ikke vil være gyldig. Det står på nettsidene til Samordna opptak at omslagsarkene sendes ut puljevis i mars, april og mai. Man får ikke noe nytt omslagsark selv om man legger til nye studieønsker innen 15. april. Derfor kan det hende du har mistet søknadsfristen din, både for de studieønskene du allerede har på omslagsarket du ikke har sendt inn, og for eventuelle nye studieønsker du måtte legge inn før søknadsfristen onsdag 15. april. Lenke til kommentar
jeppejeppe Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det eneste som bekymrer meg er at jeg ikke har fått sendt inn innen fristen som står på omslagsarket. Fristen på det er sikkert fordi at de vil starte arbeidet på studiestedene så tidlig som mulig og dermed blir man bedt om å sende inn arkene fortest mulig innen fristen.... Ja, jeg skjønner dette. Men fristen som står på omslagsarket er jo en slags søknadsfrist i seg selv. Det er derfor mulig at du har mistet sjansen du hadde til å sende inn papirene dine, og at søknaden din derfor ikke vil være gyldig. Det står på nettsidene til Samordna opptak at omslagsarkene sendes ut puljevis i mars, april og mai. Man får ikke noe nytt omslagsark selv om man legger til nye studieønsker innen 15. april. Derfor kan det hende du har mistet søknadsfristen din, både for de studieønskene du allerede har på omslagsarket du ikke har sendt inn, og for eventuelle nye studieønsker du måtte legge inn før søknadsfristen onsdag 15. april. hadde en venninnne som opplevde det samme i fjor, men hun sendte inn omslagsarket og det gikk helt fint. Lenke til kommentar
bamsefar46 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Det eneste som bekymrer meg er at jeg ikke har fått sendt inn innen fristen som står på omslagsarket. Fristen på det er sikkert fordi at de vil starte arbeidet på studiestedene så tidlig som mulig og dermed blir man bedt om å sende inn arkene fortest mulig innen fristen.... Ja, jeg skjønner dette. Men fristen som står på omslagsarket er jo en slags søknadsfrist i seg selv. Det er derfor mulig at du har mistet sjansen du hadde til å sende inn papirene dine, og at søknaden din derfor ikke vil være gyldig. Det står på nettsidene til Samordna opptak at omslagsarkene sendes ut puljevis i mars, april og mai. Man får ikke noe nytt omslagsark selv om man legger til nye studieønsker innen 15. april. Derfor kan det hende du har mistet søknadsfristen din, både for de studieønskene du allerede har på omslagsarket du ikke har sendt inn, og for eventuelle nye studieønsker du måtte legge inn før søknadsfristen onsdag 15. april. hadde en venninnne som opplevde det samme i fjor, men hun sendte inn omslagsarket og det gikk helt fint. regner egentlig med at det kommer til å gå greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå