Gå til innhold

Oppgradering av RAM, og skjermkort :)

Anbefalte innlegg

Hei, tenker på å oppgradere rammen å skjermkortet som sagt i emnetittelen, men lurer på hva som er smart, og som er bra og spille på ;) Jeg kan litt om pc, men ikke så veldig mye akkurat, men har lyst og koble sammen to skjermkort, men veit ikke helt hvordan det fungerer, hvis jeg kobler sammen ATI radeon x1950 pro, 256mb ram, med et helt anna skjermkort med 1gb ram? Blir det 1256 da eller? Blir det mere ytelse, å må det være helt samme skjermkort? Jeg har ikke helt skjønt det der, men ja så var det rammen, jeg har 2048gb ram, 2 brikker til sammen 1024 på hver noe som kanskje sier seg selv, hehe.. Men har lyst på 2 til, må det være samme brikker? Å er 4gb ram mye hvis jeg skal spille Far Cry 2, å de nye spillene som kommer til og komme ut? Trenger bare litt hjelp, legg meg til på msn å om du vil : [email protected], så kan vi snakke der, mye lettere :)

Videoannonse
Annonse

Utgangspunktet er hvilket hovedkort du har?!

Bytt til et nytt skjermkort for bedre ytelse i spill.

Et 4GB sett DDR2, om det er det du har, koster ikke skjorta.

Om du lurer på det tekniske med crossfire osv sjekk faq eller prøv google.

Minnebrikkene begøver ikke være identiske men må være DDR1 eller DDR2

Utgangspunktet er hvilket hovedkort du har?!

Bytt til et nytt skjermkort for bedre ytelse i spill.

Et 4GB sett DDR2, om det er det du har, koster ikke skjorta.

Om du lurer på det tekniske med crossfire osv sjekk faq eller prøv google.

Minnebrikkene begøver ikke være identiske men må være DDR1 eller DDR2

Asus p5b er hovedkortet, slapp av mann..

Da er det jo greit, bytte skjermkort. Gode alternativer: ATi 4850, 4870, 4870X2. Nvidia 250, 260 285 295.

Velg med lommeboka.

DDR2 minne, velg enten et billig 2 eller 4 GB sett PC6400.

Se prisguiden

"Slapp av", var ikke jeg som bumpa tråden etter 12 min

Var jo ikke du som starta tråden så trenger ikke bry deg om å bumpe heller ;) Så slapp av :!:

Men, hm ja.. får se.. Takk for svar hvertfall.

Bare hyggelig

Hallo igjen, har funnet 2 skjermkort her, men hvilket et er best for gaming? Og kanskje klokking? :whistle:

Å passer disse til asus p5b hovedkort?

Hvilket av disse? Ser mestpå spilling egentlig..

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102785

------------------------------------------------------------

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=96998

0 lagg, 100 fps :D

Å en ting til, hvorfor er det Gforce kortet dyrere når det er mindre ram, å jeg trudde GDDR5 var bedre enn GDDR3, blir litt forvirra her, så trenger proff hjelp.

Endret av Thomas1992

Det er ørten forskjellige P5B. Du må sjekke om det har en PCIex16 utgang slik du kan på bildet her (den blå) evt sjekke spesifikasjonene/håndboken som fulgte med. Google på feks gtx295 vs hd4870X2 så finner du sikkert en del svar om hvem som er best:)

Endret av jornboss
Ta også med i beregningen hvor kraftig din nåværende PSU er. 300W + 4870x2 vil f.eks by på en aldri så liten strømkrise.

Ja. Det er vel verdt å tenke på det også :p

Er det 2 kort? :D Faen det har ikke jeg fått meg meg, haha.. kan ikke så mye ser dere..

Pluss at med det kortet jeg har nå spiller jeg Left 4 Dead uten problemer, men kortet blir 106 grader, og spillet bare slår seg ut, lagger ikke eller noe på spillet, men tydeligvis så er kortet jeg har bra, men det blir fort varmt, noe som sikkert har med at spillet krever mye av kortet, så jeg tror jeg kjøper Gforce kortet der :) Litt mye penger, men vedder på at det er verdt det :) Har 750 eller 650 watt, hiper strømforsyning, men er det no program jeg kan sjekke hvor mye jeg har til gode? :p

Denne skal beregne tinger og tanger relativt godt :)

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Litt for innvikla for meg, hehe.. men kan jo se da..

Den sier 287, hvis jeg har tatt rett, har hvertfall 2 av det jeg har to av, og 1 av det jeg har en av liksom, jeg har 1 skjermkort, 2 harddisker, rpm'en er vell ikke så viktig, så jeg har myyye watt til gode, 287 watt det er jo ikke noe, men hvor kan jeg sjekke hvilken strømforsyning jeg har? altså hvor mye watt den har totalt..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...