Sewero Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Pc skrur seg av under xp loading screen. HK: Asus A7V333. CPU: Ukjent for øyeblikket, skal komme tilbake med info. HDD: Maxtor 6Y080L0 MB = 12 grader. CPU = 79 grader. Hva kan være feilen? Kom med mulige senarioer så skal jeg teste ut Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Tipper CPU blir varm og kutter maskinen. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 79 grader er for varmt? Den jeg sitter på nå ligger på 70+.... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ja. Skjermkortet mitt sin vifte gikk bananas på 80 grader den gangen jeg koplet av viften, skjermkort sies å tåle opptil 110 grader før alvorlig skade kan oppstå. Min cpu er ifølge papirene satt en smerteterskel på 66 grader. Og hvordan kan hovedkortet være kaldere enn omgivelsene? Sjekk om viftene går rundt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Alle viftene går rundt. Lenke til kommentar
cartoon Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 2 ting det kan være.. Selv om cpuvifta går rundt, så sjekk at ikke selve kjøleren er full av støv. Er den full av støv så hjelper det ikke at cpuvifta går rundt. Sjekk at kjøleren sitter som den skal på CPU. Sitter den ikke ordentlig så vil den heller ikke kjøle optimalt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Den er nylig renset og cpu kjøleren sitter som den skal... Skal se om jeg bør bytte kjøle pasta. Lenke til kommentar
underdark Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Dette skjedde meg igår. Historien: Kjøpte en ny rambrikke samt nytt skjermkort. Satt først inn rambrikken for å teste at det funket. Ved første oppstart (og alle senere oppstarter) etter dette rebooter pcen når den kommer til windows loading screen. Prøvde alle ramkombinasjoner som gammel, ny, gammel + ny, samt at jeg tok ut skjermkortet. Prøvde _alle_ spesielle oppstartsmuligheter (F8 under oppstart) som f.eks sikkerhetmodus. Til slutt prøvde jeg å koble til bare en av mine tre disker om gangen (det finnes en windowsinstallasjon på to av dem). Ingenting fungerte. Til slutt måtte jeg bare kjøre en reinstallasjon av windows. Nå funker det smertefritt. Ergo - du kan vel ha fått en diskkræsj / noen av oppstartsfilene har blitt korrupt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Jeg husker ikke om jeg har noe OS på de diskene som står i. Endret 12. april 2009 av Blink-182 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Nå kom jeg inn i XP ihvertfall Takk for hjelpen så langt, var CPU som ble overopphetet ja. Den ligger på 53 grader nå etter ny kjølepasta. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det høres bedre ut Sleit med vifte som ikke gikk rundt da jeg kjøpte min maskin ferdigbygd. Kokte cpu før windows var installert. Hater at maskinen går varm så her har jeg en Noctua cpu kjøler sammen med to andre vifter som lager gjennomblåsing i maskinen. CPU på 50 og skjermkort på 62 load med kabinettet inni et hjørne og bord over.. Vinduet vedsiden av er åpent og blåser kaldt inn så her funker kjølingen bra Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Aldri hatt noe problem med kjøling før, men pastaen var på feil sted på CPU av en eller annen grunn :S Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Tipper pasten kan være litt flytende. Hadde den trukket seg nedover mot gravitasjonen? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Nei, den hadde gått mot venstre :s Det som er så rart. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Nå skrur pc-en av seg igjen :S Den ligger på 79 grader nå igjen Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Skifta kjølepasta IGJEN og nå ligger den på 40 grader, den var på 31 grader med en gang når jeg starta pc-en. Fant denne siden om forskjellige prosessorer. BTW. jeg har en AMD Athlon XP 2000+ 1,6 GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå