Kimelimm Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hei! Jeg har router og modem fra Ventelo. Før, så hadde jeg det slik at man IKKE kunne åpne porter osv, alle portene var liksom "åpne" på en måte. Vet ikke om det kalles bridge eller noe? Vel, så plutselig er det ikke slik mer. Jeg har reseta modemet og router, men fortsatt må jeg ÅPNE porter som jeg vil bruke. Jeg vil gjerne ha det tilbake sånn som det var før, er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg vil isåfall ringe Ventelo og spørre, selvom det koster mye penger å ringe dit. Det jeg er ute etter er da altså å få modemet / routeren til å åpne alle porter (iallefall var alle åpne, på en sikret måte liksom) uten at jeg må åpne porter selv. Takker for hjelp! Routeren er en Airlink 2954, og modemet er en "Inteno" mer står det ikke. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Inteno modemet er allerede bridge, så den biten er OK. Om du har resatt routeren din (Jensen Airlink boksen) så har du antageligvis hatt en DMZ via denne. Den konfigurasjonen mister man når man resetter. Så logg inn på routeren å legge inn din ip i DMZ, så er det vel slik du hadde det før Lykke til Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Tusen HJERTLIG! µTorrent sier portene er åpne når jeg skifter dem til hvaj eg vil. Men det er en tingj eg lurer på. Når jeg prøver andre port checkers(for å se om x porter er åpne) så står det dem ikke er åpne, er det fordi det er i Browser ? For µTorrent funker som det skal nå, og jeg skal prøve andre programmer og. Men går jeg ut av µtorrent, så står det på µtorrent port checkern at porten er stengt... Er det normalt? Tusen takk altså! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Du må ha et aktivt program som bruker porten når du tester. Derfor "virker" testen til utorrent men ikke f.eks http://canyouseeme.org. Har du programmet du skal teste igang vil porten bli synlig i begge tilfellene. Så du må både ha åpen port og program å teste mot for å få respons på testen. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Ok! TUSEN TAKK! Dere er best! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå