Shiibopi Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 post_gb.php <?php echo ' <form method="post" action="?page=nygb"> <strong>Navn:</strong><br /> <input type="text" name="Navn" size="40" /><br /> <strong>Melding(max 255 tegn):</strong><br /> <textarea name="Melding" cols=40 rows=6></textarea><br /> <br /> <input type="submit" value="Post">'; include 'dbconnect.php'; $Antallpost = 0; $sql = "SELECT * FROM Gjestebok ORDER BY MsgNR DESC"; $resultat = mysql_query($sql); echo "<h3> Gjestebok: </h3>"; while ($row = mysql_fetch_array($resultat)) { $Antallpost = $Antallpost+1; echo "<strong>{$row['Navn']}:</strong> <br /> <p>{$row['Melding']}</p> <br /> <hr /> <br />"; } if ($Antallpost > 0) echo ("Det er opprettet $Antallpost gjestebok innlegg."); else echo ("Det er ikke blitt skrevet i gjesteboken enda."); echo ("<br />"); ?> nygb.php <?php include 'dbconnect.php'; $Navn = $_POST['Navn']; $Melding = $_POST['Melding']; if(empty($Navn) || empty($Melding)) { echo "Fyll inn alle boksene"; } elseif(!empty($Navn) && !empty($Melding)) { $mysql_sporring = 'INSERT INTO Gjestebok (Navn, Melding) VALUES ("' . mysql_real_escape_string($Navn) . '", "' . mysql_real_escape_string($Melding) . '")'; $resultat = mysql_query($mysql_sporring); echo ("Ditt innlegg er lagt til. <a href='?page=post_gb'>Gå til gjesteboken.</a>"); } ?> Det funka når jeg la inn den første posten. men etter det så får jeg ikke lagt inn mer via skjemaet.. kan jo manuelt legge inn i databasen, men det er jo ikke det jeg vil. Noen forslag? Det er sikkert litt typos etc der, se bort ifra det, er koden jeg lurer på. Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 hva skjer når du legger inn den 2 posten? Lenke til kommentar
Shiibopi Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 hva skjer når du legger inn den 2 posten? Jeg får opp meldingen at innlegget er blitt lagt til, men det er ingen forandringer. Verken på siden eller i tabellen. Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) gjør om linjen $resultat = mysql_query($mysql_sporring); til $resultat = mysql_query($mysql_sporring) or die(mysql_errno($link) . ": " . mysql_error($link) . "\n"); hvor link er $link = mysql_connect("localhost", "mysql_user", "mysql_password"); mysql_select_db("nonexistentdb", $link); da får du detaljert feilmelding. Endret 12. april 2009 av TheGreatOne Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Skriv ut mysql_error() og se hva som står. Lenke til kommentar
Shiibopi Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Takk for svar. 1062: Duplicate entry '0' for key 1 Ble output nå. Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) er id (eller hva du kaller den) auto_increment? ellers må du sette den til det. eksempel CREATE TABLE `student` ( `student_id` INT( 3 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `name` VARCHAR( 25 ) NOT NULL , `email` VARCHAR( 50 ) NOT NULL , UNIQUE ( `student_id` ) ); Endret 12. april 2009 av TheGreatOne Lenke til kommentar
Shiibopi Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Ser ut til at det er det som er problemet ja, trodde jeg hadde satt den til det. Men den var vist ikke det. Dårlig feilsøking av meg. Takk for hjelp. Works like a charm nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå