MPCME Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) hei! Alt startet for 1uke siden. Jeg satt og spilte sims. så kom denne feilmeldinga: Programmet har krasjet og vil bli avsluttet. jeg slo på igjen, så kom det: directx melderom en feil osv. så slo spillet seg av. Jeg satt meg ned med nettsiami helt til kaputt! pcen slo seg av. Den fårtsetta og fortsetta helt til <<blue screen of death>> Jeg slo av, så på igjen, men blue screen of death. Dette er en skolepc så det eer domt vis den er ødelagt- Jeg har prøvd feilsøking og alt med f8 og gjøre. Jeg trenger noen svar somerlett og fårstå siden jeg er bare 12. Fikk denne koden nederst: *** STOP:0x000000ED (0x8a1599e0, 0xc0000006, 0x00000000, 0x00000000) Kan det være fårdi jeg har feil lader? jeg låner en lader siden min er ødelagt, og den gir får lite watt. Ja og dette på 4 linje unmountable_boot_volume Pcen slår seg aldri på! Endret 12. april 2009 av gangangan Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Hør med IT-Ansvarlig på skolen din. De fikser det, eller sender den på rep om det er noe maskinvarefeil. Dette er hvis pc'n er eid av skolen. Jeg ville forsøkt og installere skjermdriveren og DirectX på nytt for å se om det kan være til noe hjelp. Edit: 0x000000ED tyder på at det er en feil med filsystemet. Prøv å kjøre chkdsk /r, for å reparere. Du burde alltid bruke riktig lader. Men Ofte gir maskinen deg en melding under oppstart dersom den merker den får for lite Watt eller for mye W. Laderen må ihvertfall være samme merke som maskinen. Endret 12. april 2009 av Torefos Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Nå skiftet det nettop til 0x0000007b Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 ååå! ka skal æ gjøre:( :'( ;'-( ;( Savne pcen min!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå