Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[løst]Trenger hjelp til å danne "bridge" mellom telenor-router/modem og buffalo router.

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har abonoment fra Telenor og med den fulgte det en telenor-router, som det ikke er mulig å åpne porter på (datt i gulvet eller noe). Jeg har en annen router som funker bra, men denne routeren har ikke modem. Så jeg trenger hjelp til å danne "bridge" mellom telenor-routeren og buffalo routeren, der jeg vil bruke telenor-routeren som modem. Jeg har ikke så mye peiling, så en detaljert guide ville vært bra. Har søkt litt på google, og kom ikke fram til så mye egentlig, bare at det var mulig å danne bridge på denna måten.

Routere:

Telenor ZyXEL MUTLIMODEM P2602HWT

BUFFALO AirStation TURBO G

Takker for svar på forhånd.

Mvh,

Tony.

Endret av Seglsten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står ikke noe på veiledninger @ online.no om bridge på denne.

Har du prøvd å resette den?

Ja, har prøvd å resette den, og problemet var fortsatt det samme.

Sier du at det ikke er mulig å danne bridge mellom disse routerne?

Mvh,

Tony.

Lenke til kommentar
Jeg vet ærlig talt ikke. Det kan være at Telenor ikke har tatt det med i veiledningen. En annen mulighet er at du kan legge inn internasjonal firmware (for annex_B) men ikke sikkert det fungerer hvis routeren er defekt. Kanskje det beste er å få en ny hos Telenor.

Det som er rart er at enkelte porter fungerer, og andre ikke. Kan prøve programmet du anbefalte.

Lenke til kommentar

Firmwaren som er nå tillatter ikke å kjøre Zyxel-modemet i bridge mode.

Vet ikke om det blir tilgjengelig i senere firmwares heller.

Men om det er noe defekt (du snakket noe om porter) så kan du vel reklamere? Så lenge det ikke er lyn som har forårsaket det så bør det vel gå ? :)

Lenke til kommentar

Så langt jeg vet så har alle disse Buffalo airstation ruterene støtte for PPPoE, og om jeg ikke husker feil så er alle Telenor linjer basert på PPPoE, så da er beste løsning å bruke Buffalo ruteren osm er erstatning og bare droppe hele zyxel ruteren. Det er litt vanskelig å finne eksakte specs pga. det er en litt udatert modell, og jeg gidder ikke bruke masse tid på det - men jeg eid et par forskjellige versjoner av Buffao airstation selv og de har alle hatt PPPoE støtte (de er forøvrig ypperige kandidater for DD-WRT firmware).

Men det til side så tviler jeg seriøst på at du har klart å ødelegge funksjonen for å åpne porter ved å slippe zyxel ruteren din i gulvet... tipper du bare gjør det feil rett og slett. Det er uendelig mye mer sansynlig enn at du har klart å på en eller annen måte disable bare èn av funksjonene som alt er lagret på samme minnebrikke.

Jeg kjenner ikke den spesifikke modellen så veldig godt, men Zyxel'er generellt sett pleier å ha mulighet for DMZ, så om nødvendig så skulle det ikke være vanskelig å bare DMZ'e alt inn til neste ruterledd (Buffaloen). Like elegant som å bare bruke èn boks blir det jo ikke, men nesten like bra i praksis.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...