Gå til innhold

[Løst]Ingen lyd via HDMI-kabel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Panasonic plasmaTV og en Samsung DVD- og harddiskopptaker. Disse er da koblet sammen med HDMI-kabel.

Problemet jeg ikke skjønner noe av, er at bildet er helt i orden, men det er ingen lyd. Den står en melding (fra DVD-spilleren) på skjermen når man starter en film, at "HDMI-audio is not supported".

Men HDMI skal jo støtte det. Så jeg står litt fast.

Hadde forøvrig det samme problemet når DVD-spillere var koblet til en annen flatskjerm også.

TV: Panasonic 42" TH-42PX81

DVD- og harddiskopptaker: Samsung DVD-HR 737

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDMI støtter ikke lyd alene er meg fortalt samt erfaring selv. Ble noe usikker her nå da jeg kobler hjemmekino med HDMI og da er det da lyd men har jo da også en kobling ekstra til forsterker? Kobler jeg min laptop til mine tv-er via HDMI så er det bare lyd fra pc-en som kommer ut.. Er det noen som har tips om dette så veldig fint.

NB- Fikk tengt meg om og tv-en må ha en lydkilde da HDMI ikke gir dette alene dvs at man må bruke lydutganger fra Dvd, Pc etc og koble til lydinngangene som tv-en / hjemmekino har f.eks..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om det løser problemet, men har du lest side 24 i bruksanvisningen til DVD-maskinen...??

Hvis TV-apparatet ikke har en Bitstreamdekoder, må du sette det digitale utsignalet til PCM for å kunne bruke HDMI-kontakten til å se pa TV. (Se side 38 - 39)

Avhengig av HDMI-enheten (TV/HDMI-mottaker) du bruker, er det ikke sikker at lyd er støttet. Hvis TV/HDMI-apparatet ikke støtter Dolby digital, er ikke lydutgangen tilgjengelig når du setter digitalt utsignal som "Bitstream" i Audio setup (menyen for lydoppsett). I så fall stiller du den digitale lydutgangen på PCM.

Hvis TV/HDMI-apparatet ikke støtter DTS, er ikke lydutgangen tilgjengelig når du spiller av plater i DTSformatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...