Gå til innhold

Sram vs. Shimano


trine123

Anbefalte innlegg

Helluen!

Jeg er fersk syklist og sliter med å finne en oversikt over Sram sine girsystemer og hvordan de er i forhold til Shimano. Shimano har en veldig ryddig fremstilling av girsystemene og hvordan de står i forhold til hverandre. Har sett på Sram sine hjemmesider men det er jo så uryddig og uoversiktelig:( Vet noen om en oversikt / sammenligning av Sram og Deore? Feks: er Sram X5 likestilt med Shimano Deore osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener selv som jeg sa tidligere at hvis man får Deore LX eller Sram 7 eller høyere til en rimelig (fornuftig) penge så er det et bra tilbud for en vanlig sykklist.

 

Kvassere gir er også muligens bortkasta på vanlige syklister som ikke har de samme behovene til redusert vekt men har mer behov for slitesterke gir. Mener å huske at de letteste gir settene blir lette slitt enn de noe mer vanlige girene, men en ekspert kan sikkert korrigere meg her fint.

 

Selvsagt en sykkel er mye mer en kun girene, så man bør ha tunga rett i munnen når man kjøper en , mange uerfarne som kjøper for eksempel skivebrems og finner senere ut at det ser kult ut men fungerer ikke så veldig bra fordi det er billig dritt som er satt på (skivebrems er bra, men ikke de billige variantene). og man får ofte problemer som ulyder (kobberpasta kan hjelpe) ujevn bremseeffekt og ikke minst dyrt å skifte om man får slag på bremseskiva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...