ungua Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg har to batterier til en Nokia 3510i, en telefon jeg er veldig fornøyd med og vil gå tilbake til etter et halvt år med en skremmende dårlig LG KP130. Nå lurer jeg på hvordan man kan få testet et batteri, uten å måtte gjøre det i daglig bruk? Jeg har to batterier, det ene heter "BLC1" og er produsert i Kina i 2004. Det andre heter "BLC2" og er produsert i Ungarn i 2003. Det som er litt forvirrende er at produksjonsdato og batterinavn ikke helt samsvarer (krono-) logisk, noen som vet om de er helt maken? Jeg byttet nemlig telefon fordi batteriet begynte å bli litt svak. Nå fant en kompis en slik telefon som han nesten ikke hadde brukt, men det er jo ikke nødvendigvis bedre for et batterie heller. Ungua Lenke til kommentar
eth006 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 orginalbatteriet til 3510i heter blc-1. Dette er det batteriet du fikk med når du kjøpte den ny. blc-2 er sikkert et erstatningsbatteri vis det passer.......... Lenke til kommentar
ungua Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Det var litt sånn jeg tenkte også. Da bør kanskje "nr2" være litt mer utholden? Lenke til kommentar
eth006 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 ja. har hørt at enkelte erstatningsbatteri som ikkje er orginal må lades oftere en et orginalt batteri men siden du har kjøpt nytt tidligere ville eg brukt nr 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det var litt sånn jeg tenkte også. Da bør kanskje "nr2" være litt mer utholden? Det kommer vel an på hvor mye du har brukt det... Står det hvor mange mAh de to batteriene er på? Jo flere, jo lengre varer det, med mindre det begynner å dra på årene. Men for å være ærlig så tror jeg du får raskest svar ved å brue telefonen til dagli. Lenke til kommentar
ungua Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 du har nok rett med det, men jeg ble forvirret av den ulogiske kombinasjonen og håpet på at noen her kan batterier såpass godt. står bare at det er 3,6v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå