deeas7 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) jeg har en peugeot speedfight 2 men, jeg har ikke mopedlappen... scooteren min er heller ikke forsikret jeg lurer på hva straffen blir hvis jeg blir stoppet av politiet.. og hva sjansen er for å bli stoppet? blir ikke scootere 'aldri' stoppet? jeg har bare tenkt å bruke den fra hjemmet til treningssenteret, som er 5min unna, og kun i 2-3 uker til jeg får båten på vann.... Endret 16. april 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Du kan få utsettelse på bil-lappen, ser politiet deg på en scooter uten skilt så skal jeg love deg at de stopper deg. Jeg vet ikke eksakt hvor mye du får i bot men det kan fort bli noen tusenlapper. Tenk om du blandet inn i ei ulykke da får du skylda nesten uansett siden du kjører så ulovlig som det går ann. Siden du skal på trengingssenteret så kan du vel ta å sykle som en liten oppvarming? Lenke til kommentar
deeas7 Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 hadde gjort det hvis jeg hadde hatt sykkel. . scooteren har skilter.. jeg bor i et lite tettbygd sted, og halve strekningen jeg kjører er lite trafikert. og jeg kjører kun til tider med lite trafikk( tidlig på dagen, på kvelden..) pleier politi og stoppe scootere ofte?? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 5 min med bil eller å gå? Hvorfor ikke bare jogge bort. I verste fall ender det opp med utsettelse av førerkort og ett par tusen i bot som Gryterett nevnte. Hvor stor sjanse det er kommer helt ann på hvor man bor, tid på døgnet osv. Lenke til kommentar
deeas7 Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 5min med bil jaja, men hvor stor er sjansen for at politiet skal stoppe en uskyldig scooter( som ikke er så uskyldig) hvis den har skilter, ikke er trimmet(?) eller det er noe galt med den, og den blir kjørt pent i trafikken, hvorfor skal de stoppe den da? Lenke til kommentar
TheFreak Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Sannsynligheten for å bli stoppet er liten. Kjørn på du Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Med mindre du ikke er over nervøs eller det ikke er kontroll er det relativt liten sjanse for å bli stoppet. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Men så er det med visst du blir utsatt for en ulykke. Som er veldig lett på en scooter. Da får du problemer. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvorfor er det lettere å bli utsatt for ulykke på en scooter? Men uansett, kjører du rolig og følger traffikkreglene så skal det mye til for at de stopper deg. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvorfor er det lettere å bli utsatt for ulykke på en scooter? Men uansett, kjører du rolig og følger traffikkreglene så skal det mye til for at de stopper deg. Sa aldri at det var "lettere" å bli utsattt. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Sånn du formulerte deg så hørte det ut som om det var så mye enklere å bli utsatt for en ulykke på scooter, enn på andre kjøretøy. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nja, men når man først er ute med en ulykke med scooter så er vel sjansene for å bli skadet større en bil? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ja, men det blir jo litt feil å sammenligne dem. Det blir jo som å si at man blir lettere skadet i bil enn i lastebil. Det er jo helt klart.. Men jeg ser hva du mener. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Mopedister eier ikke erfaring på veiene. En tenkt situasjon hvor du er uoppmerksom og kjører på en fotgjenger som krysser veien, og siden du ikke er forsikret/har lov å kjøre, kan du få erstatningskrav på opptil millionklassen om du er riktig uheldig. Hold deg unna veien til du får lappen og forsikringa i orden. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Der har du poenget mitt lockdog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå