goni2905 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Hei, jeg vurderer å kjøpe en pc fra en kompis. Det er Mac operativsystem på den. Jeg lurer på om det er mulig å instalere windows vista eller xp på mac? Eventuelt hva trenger jeg får å gjøre det osv.... Pc'en er en Apple Powerbook G4 Takk hå forhånd! Endret 12. april 2009 av goni2905 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Om Mac-operativsystemet som er på maskinen er Leopard(Versjon 10.5) følger det med Bootcamp, som gjør at du kan lett partisjonere harddisken for å installere Windows og velge mellom Windows og OSX ved oppstart. Du kan virtualisere Windows(og alle andre operativsystemer) i OSX ved hjelp av programmer som Paralells, VMware Fusion og Virtualbox. G4 er ikke akkurat det kraftigste beistet, så jeg vet ikke om jeg ville anbefalt deg å kjøre windows. Hva er det eventuelt du skal kjøre i Windows? Kanskje det kan finnes alternativer for Mac som kan være like gode eller bedre. Endret 12. april 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
goni2905 Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Tusen takk for hjelpen:) Jeg har aldri brukt mac før og vet ikke noe om det men har bestemt meg å gi meg selv en ny utfordring ved å lære det. takk:) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hvis det er en PowerBook så kan du ikke kjøre Windows på den. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ja herlighet, det er jo en annen arkitektur. Det husket jeg ikke på i farten, beklager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå