Kixx Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg har tenkt å starte et prosjekt.. kopiere litt fra andre, lage en pc av tre, med kryssfinèr osv. Noen som vet om en sikker måte å montere hovedkortet på ? så man slipper å risikere at man ødelegge noe. Og, noe ikke alt for dyrt materiale som lydtetter ? eller evt andre løsninger Kixx Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg tok bare plata fra det gamle kabinettet mitt... Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Så vidt jeg vet er nokk det lureste å ta en hovedkort plate fra et annet kabinett. Når det gjelder lydtetting tror jeg at du kan få ganske billige matrialer hos biltema. Kan jo hende Clas Ohlson har noe også. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hmm.. Syns ikke denne tråden passa inn her ass! Lenke til kommentar
Kixx Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hmm.. Syns ikke denne tråden passa inn her ass! hehe, jeg vet, men det sto "prosjekter" på topic tingen. så jeg tok sjansen. correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Kixx Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 takk for alle svar Lenke til kommentar
Novec Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Tja, tråden passer helt greit, ettersom den omhandler mulige elektriske problemer ved montering av hovedkort. Personlig har jeg forresten montert et par maskiner rett i treverket med treskruer uten videre problemer. Sett bort fra at TVen ble skikkelig blurry, da... Lenke til kommentar
Kixx Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Tja, tråden passer helt greit, ettersom den omhandler mulige elektriske problemer ved montering av hovedkort. Personlig har jeg forresten montert et par maskiner rett i treverket med treskruer uten videre problemer. Sett bort fra at TVen ble skikkelig blurry, da... så, hvis jeg pusser treverket GODT og slikt, så er det ikke noe fare for at det kan kortslutte osv ? jeg er ikke helt god på dette feltet ass.. kan man isolere med isopor f.eks ? kanskje et dumt forslag men Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 av isopor kan det bli en del statisk elektrisitet, men hvis du bruker noen avstandsstykker kan du jo bare borre noen hull til de i treverket og skru de fast der... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 hvis det er montering som er problem kan du jo bruke avstandsstykker, tror jeg det heter . det er muttere som er litt lange og har plass til en skrue på toppen. den skal mellom kabinettet og hovedkortet. jonas Lenke til kommentar
Dings Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 I Laminatkabinettet monterte vi bare hovedkortet med vanlige treskruer. Brukte ikke noe annet. I Build 2 brukte vi en sånn plate fra et gammelt kabinett. I det første laminatkabinettet trakk vi også opp en ledning fra en av skruene som liksom skulle fungere som en form for jording (ble festet på metallet til PSUen). Om dette faktisk har noen hensikt er vi ikke helt sikker på, men det gjorde vi i hvert fall Lykke til! Mvh. Dings Lenke til kommentar
Kixx Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 blir det ikke stygt med den hovedkort-platen fra kabinettet da ? hmm *tenke* Men Jonas sitt forslag var heller ikke dumt. takketakk Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Det jeg gjorde da jeg lagde kofferten min, var å bruke en aluminiumsplate på 1,5-2 mm. Så borret jeg opp hullmønster til feste av standard ATX-hovedkort. I disse hullene skrudde jeg inn avstandsstykkene som fulgte med Chieftec-kabinettet mitt. Brukte litt makt, så det ble gjenget opp. Så skrudde jeg fast hovedkortet, og platen med hovedkort ble skrudd fast i platen. Husk å skjerme kabinettet med hønsenetting eller noe lignende innvendig. Dette kobles da til hovedkortplaten. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Vet ikke om det er nevnt før (passer kanskje bedre under Casemod) men www.formfactors.org har en del dokumenter som viser plassering av skruehull osv. på hovedkort, strømforsyninger og sånt. Fint for hobbybyggeren... Lenke til kommentar
Kixx Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 jada.. fått det med meg at det muligens er feil. men når moderater selv sier at det er riktig, hvem har rett ? skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i det uansett ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå