Gå til innhold

Montering av hovedkort på tre ;P

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å starte et prosjekt.. kopiere litt fra andre, lage en pc av tre, med kryssfinèr osv.

Noen som vet om en sikker måte å montere hovedkortet på ? så man slipper å risikere at man ødelegge noe. :p

Og, noe ikke alt for dyrt materiale som lydtetter ? eller evt andre løsninger :D

Kixx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, tråden passer helt greit, ettersom den omhandler mulige elektriske problemer ved montering av hovedkort.

Personlig har jeg forresten montert et par maskiner rett i treverket med treskruer uten videre problemer. Sett bort fra at TVen ble skikkelig blurry, da...

Lenke til kommentar
Tja, tråden passer helt greit, ettersom den omhandler mulige elektriske problemer ved montering av hovedkort.

Personlig har jeg forresten montert et par maskiner rett i treverket med treskruer uten videre problemer. Sett bort fra at TVen ble skikkelig blurry, da...

så, hvis jeg pusser treverket GODT og slikt, så er det ikke noe fare for at det kan kortslutte osv ? jeg er ikke helt god på dette feltet ass..

kan man isolere med isopor f.eks ? kanskje et dumt forslag men :p

Lenke til kommentar

I Laminatkabinettet monterte vi bare hovedkortet med vanlige treskruer. Brukte ikke noe annet. I Build 2 brukte vi en sånn plate fra et gammelt kabinett.

I det første laminatkabinettet trakk vi også opp en ledning fra en av skruene som liksom skulle fungere som en form for jording (ble festet på metallet til PSUen). Om dette faktisk har noen hensikt er vi ikke helt sikker på, men det gjorde vi i hvert fall :lol:

Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde da jeg lagde kofferten min, var å bruke en aluminiumsplate på 1,5-2 mm. Så borret jeg opp hullmønster til feste av standard ATX-hovedkort. I disse hullene skrudde jeg inn avstandsstykkene som fulgte med Chieftec-kabinettet mitt. Brukte litt makt, så det ble gjenget opp. Så skrudde jeg fast hovedkortet, og platen med hovedkort ble skrudd fast i platen.

Husk å skjerme kabinettet med hønsenetting eller noe lignende innvendig. Dette kobles da til hovedkortplaten.

Lenke til kommentar

jada.. fått det med meg at det muligens er feil. men når moderater selv sier at det er riktig, hvem har rett ? skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i det uansett ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...