foenix Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Lurte på hvordan friluftslivet og naturen er i disse områdene sammenlignet med Norge. Er det for mye private jordbruks og landområder der til at man kan leve som et aktivt friluftsmenneske? Hvilken del av landet og hvilken by vil være best å reise til? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Skal du ut på fjellturer er den beste plassen å reise til Edinburgh. Her har du et godt utgangspunkt for flere turer. Du har muligheter til å gå i den skotske fjellheimen, samt at det ikke er så langt over til england (Northumbria). Enda et flott område er Lake District som har noen flotte fjellformasjoner, men her er det lettest å reise til Newcastle eller Blackpool. Hvis vi skal sammenligne naturen med den norske, vil vel den skotske fjellheimen ligne mest. Nord i england er det mer åser (hill) som er mer frodig og grønnere en den norske fjellheimen. De gangene jeg har vært over har jeg reist til Newcastle og kjørt nordover. Jeg har kun tatt dagsturer til en eller annen topp eller annet mål. Trives veldig godt i Northumbria med mange lange åser og grønne fjellsider. Vil du vite mer kan du jo se på DENNE, DENNE eller HER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå