-Tord Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hei! PC-en min begynte å henge seg (alt fra 2 sekunder til 1 minutt) noe som var veldig irriterende, så jeg bestemte meg for å prøve systemgjenoppretting. Jeg fant bare 1 gjenopprettingspunkt (fra dagen før) noe jeg syntes var litt rart, men kanskje jeg hadde skrudd av systemgjennoppretting eller noe. Jeg valgte dette gjenopprettingspunktet og startet gjenoppretting, men da maskinen startet på nytt, ville ikke windows laste. Jeg får en error rett etter bios-screen, hvor det står at følgende fil mangler eller er korrupt File: \Windows\system32\winload.exe Status: 0xc000000f Jeg tenkte at da får jeg reparere fra windows-cd, men oppstartsreparasjon fungerer ikke, jeg får følgende feilmeldinger Problemsignatur: Navn på problemhendelse: StartupRepairV2 Problemsignatur 01: ExternalMedia Problemsignatur 02: 6.0.6001.18000.6.0.6001.18000 Problemsignatur 03: 0 Problemsignatur 04: 65537 Problemsignatur 05: unknown Problemsignatur 06: MissingOsLoader Problemsignatur 07: 0 Problemsignatur 08: 3 Problemsignatur 09: FixBootConfig Problemsignatur 10: 2 OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.256.1 ID for nasjonal instilling: 1044 Diagnostikk- og reparasjonsdetaljer Diagnose- og reparasjonslogg for Oppstartsreparasjon ----------------------- Antall reparasjonsforsøk: 1 Øktdetaljer ----------------------- Systemdisk = \Device\Harddisk0 Windows-mappe = C:\Windows AutoChk kjørt = 0 Antall rotårsaker = 1 Test utført: ----------------------- Navn: Systemdisktest Resultat: Fullført. Feilkode = 0x0 Tid brukt = 16 ms Test utført: ---------------------- Navn: Test av diskmetadata Resultat: Fullført. Feilkode 0x0 Tid brukt = 15 ms Test utført: --------------------- Navn: Voluminnholdskontroll Resultat: Fullført. Feilkode 0x0 Tid brukt = 0 ms Test utført: --------------------- Navn: Boot Manager-diagnose Restultat: Fullført. Feilkode = 0x0 Tid brukt = 0 ms Test utført: -------------------- Navn: Diagnose av systemoppstartslogg Resultat: Fullført. Feilkode 0x0 Tid brukt = 0 ms Opprinnelig årsak funnet: -------------------- Boot Manager finner ikke operativsystemlaster. Reparasjonsbehandling: Filreparasjon Resultat: Mislykket. Feilkode = 0x2 Tid brukt = 858 ms Reparasjonshandling: Reparasjon av datalager for oppstartskonfigurasjon Resultat: Mislykket. Feilkode 0x2 Tid brukt = 0 ms Jeg kan heller ikke bruke systemgjenoppretting fra cd, for den finner ingen gjenopprettinspunkter, og det går heller ikke an å angre siste gjenoppretting. Jeg har også kjørt minnediagnose, uten at den finner noen feil. OS er Vista Home Premium 64-bits Jeg kan alltids formatere, men det er en siste utvei, siden det er en del ting jeg ikke har tatt backup av. Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå