Zeph Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Eg har tenkt å kjøpe denne skanneren, men den er ikkje så lett å finne. I følge Prisguiden er det enkelte som har den inne, men eg kjøper ikkje frå butikkane der. Netshop hadde eg kjøpt frå, men prisen er jo 1000 kroner over dei billigaste. Komplett er aktuelt, men dei har den ikkje på lager og ingen dato heller. Finnes det nokre fotobutikkar som ikkje er med i Prisguiden der eg kan finne skanneren? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 http://www.interfoto.no/aspx/produkter.asp...amp;sokval=v700 Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Finnes det nokre fotobutikkar som ikkje er med i Prisguiden der eg kan finne skanneren? Fotovideo har den også, men jeg hadde nok betalt de 200 ekstra for å kjøpe den hos Interfoto. http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=35605 Bra scanner, jeg har den selv Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Finnes det nokre fotobutikkar som ikkje er med i Prisguiden der eg kan finne skanneren? http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=4674826 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jøsses - Pixmania leverer nå v750 Pro for 4714,-. Har tenkt på den en stund, koster meg en hundrings hver gang jeg kjøper en høyoppløselig scanning av en film hos EliteFoto. Får håpe andre nettbutikker følger etter ned mot 5000,- for Pixmania ligger på min personlige svarteliste etter tidligere erfaring med dem. Hvordan gikk det med trådstarters scannerplaner? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Eg kjøpte på Japan Photo og er veldig nøgd. Pixmania handler eg ikkje hos grunna mykje negativ omtale rundt kundeservice. Eg betaler heller nokre kroner ekstra og kjøper hos ein forhandlar eg stolar på. Det er ein slags forsikring om du vil. JP selger den til 5200,- Ellers er eg veldig nøgd med scanneren. Kjøpte den i hovudsak for å kunne scanne lysbilete og gamle album. Begge delar fungerer utmerket. Eg fant fort ut at rammene som lysbileta ligg i ikkje egnar seg å være med i scanneprosessen sidan dei har riper or skader. Eg åpnar difor lysbileta og legg dei rett ned i ei ramme som låser dei på plass. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Flott at du er fornøyd - det er alltid godt å føle at såpass mange grunker ikke er feilinvestert og at dingsen svarer til forventingene! Du skulle vel ikke ha prøvd den på 35 mm negativ film også, vel? Vet at mange har fått svært gode resultater på mellomformat-negativer (120-film), men siden småbildefim vil være mitt hovedformål dersom jeg kjøper, ville dine eventuelle erfaringer med dette være veldig interessante for meg å lese om. Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Eg åpnar difor lysbileta og legg dei rett ned i ei ramme som låser dei på plass. Det er vanskelig å få gode resultat med lysbilder i glassrammer. Jeg tar alltid ut eller monterer i glassløse rammer før jeg scanner. Spesielt virker det som ICE fungerer dårlig med glassrammer, utlempen med glassløse er at lysbildet ofte vil bli litt mindre flatt. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser at www.betterscanning.com (fant dem omtalt på RangefinderForum) faktisk selger spesielle glassplater for å få filmen flat i Epson-holderen - men de anbefaler også at ICE slås av. I verste fall har man vel da valget mellom uskarpe scanning pga feilfokus, eller skarpe scanninger med støvkorn og riper. Uansett - de skikkelig lure lagrer nok filmen så den er både ripe-, støv-, og krøllfri vil jeg tro. Lenke til kommentar
dubeldarr78 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Hei folkens.. Har egentlig liten erfaring med slikt. I fjor overtok jeg endel hundre bilder fra mine besteforeldre. Tidsmessig er motivene fra vel 1910 og til et godt stykke frem mot 1960. Størrelsesmessig er negativene fra ca 4x5 cm og opp mot røffe 10x13 cm... Av det jeg har sett gjennom så er noen ganske få av dem overeksponerte, men jeg har sett relativt ok papirkopier av noen av disse når jeg var liten (borte nå). Resten ser ut til å være lettere å jobbe med. Vil dere tro at en slik skanner kan gjøre jobben med å skanne slike negativer? Endret 16. mai 2009 av dubeldarr78 Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Kva filformat får du ut av skannaren? Lenke til kommentar
thomma Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Kva filformat får du ut av skannaren? Ihvertfall TIF og JPG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå