O_K Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Fant ikke noe bedre sted å poste denne, og siden det dreier seg om vanlig motorolje så tenkte jeg den passe greit nok her i bilteknisk. Saken er at etter vårpussen på sitteklipperen (Husqvarna 970hst) så ser jeg at den trenger mer olje i det hydrauliske drivverket. Dette skal i følge manualen være SAE10W30, noe jeg ikke kunne finne å få kjøpt noe sted. Har fundert litt, og tror at så lenge oljen er SAE30 så betyr det ikke så mye om hva vinteregenskapene er, ettersom gressklipperen bare brukes om sommeren når det er rimelig varmt. Står vel derfor med følgende valg, fylle 0W30, 5W30, SAE30 eller lete etter 10W30 olje. Tror nok det er ganske viktig at flytegenskapene ved arbeidstemperatur er riktige, ettersom denne oljen skal brukes i et hydraulikksystem, og ikke til å smøre en motor. Det er derfor snakk om ganske store flow hastigheter på oljen. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Finner noen webshops på "10W30"-søk på Google som selger dette. Bare å bla igjennom resulatet: http://www.google.no/search?hl=no&q=10...mp;aq=f&oq= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå