Gummun Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 hei, For en stund siden fikk jeg blåskjerm i windows xp.. alt gikk så fort at jeg ikke fikk lest noe feilkode eller noe, men når jeg skulle starte opp igjen fikk jeg beskjed om " boot failure, cannot read from disk" jeg kjøpte ny hardisk og installerte på nytt, men nå har jeg jammen fått en ny blåskjerm og ny beskjed om boot failure ved oppstart av windows på den nye disken? fikk riktig nok lastet windows på andre forsøk, men dette lover ikke bra.. er det hovedkortet som begynner å bli slitent? Lenke til kommentar
mago Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Les gjennom noen av disse rådene http://www.kvasir.no/nettsok/searchResult....p;x=21&y=22 tror det fins ferdig innstallert linux OS som iso fil, som du kan brenne ut. Også sette dette OSet til å boote. (sett cd/dvd rom til å boote før HD i bios setup) Så kan man feilsøke windows OS disken eller hardwaren som har sviktet. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kan høres ut som om hovedkortet synger på siste verset som du sier. Har hatt samme problem på en PC jeg hadde, da hjalp det faktisk å bare bytte IDE port (eller sikkert s-ata port i ditt tilfelle). Har du nyeste BIOS? Kan jo være en tanke å oppdatere den og til nyeste versjon. For å være på den sikre siden kan du også sjekke harddisken for bad sectors o.l. Finner nok en diagnoseringsprogram på hjemmesiden til produsenten av harddisken. - Sindre Lenke til kommentar
Gummun Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 takk for svar folkens. siden jeg har fått blåskjerm mens jeg er inne i windows kan det virke som det er kontaktene eller sataportene som er slitne. kjøper noen nye kabler også for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå