Gjest Guest_Ts_* Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kjæresten min ble nylig kjent med en på den nye jobben, 24 år gammel mann, dama mi er 19. Det som er saken er at han har ringt dama mi flere ganger, bare for å snakke og Han sender smser hvor Han begynner samtalen med "hei snuppa". Han inviterte henne med på konsert også. Han har kjent henne I noen få dager kun. Han vet hun har type, men han gjør alikevel dette. Er han ute etter noe, og hvordan bør jeg reagere til dette? Lenke til kommentar
alicec Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hm. Jeg opplever noe av det samme. Snakk med dama di om hvordan ho ser på saken. Det kan bare være en fyr ute etter litt oppmerksomhet. Eller så kan det være at han prøver seg. Bare spør ho rett ut hva som er dealen. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Eller, de er bare venner? Uansett om han prøver seg eller ikke, så greier sikkert dama di å si nei selv. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 han vil ha dama di, og om du ikke slåss for henne (mer eller mindre bokstavelig talt) så vil han få henne. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Godt mulig han prøver seg. Godt mulig damen din liker oppmerksomheten også. Er opp til henne å si i fra om han går over grensen uansett. Gjør hun ikke det og leker med, så er det henne du bør ta praten med, ikke han. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Virker for meg utrolig spesielt at en 24 år gammel mann legger såpass mye jobb i å bli "venn" med en 19 år gammel jente med type, som han har kjent en ukes tid. Han er nok desverre ute etter noe mer.. Endret 14. april 2009 av Christeven Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har man en ordentlig jente som virkelig er glad i/elsker deg, så trenger man sjeldent å bry seg om sånt. Har faktisk aldri opplevd eller hørt om en sånn situasjon selv, bortsett i fra hollywoodfilmer. Så med mindre du er usikker på om du kan stole på dama så burde alt være helt i orden. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har du bare hørt om innpåslitne typer i Hollywood-filmer? Det blir litt gjetning, men tror nok han prøver seg. Håper dama setter tydelige grenser. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er ganske så tydelig at han prøver seg ja. Men sånn direkte i forhold til han skal du ikke trenge å gjøre noe som helst. Så lenge du er den typen som dama vil være sammen med, så kommer hun nok til å håndtere denne fyren selv. Så lenge forholdet deres er sundt og funkerer normalt bra, så kan du senke skuldrene. Er dere however inni en dårlig periode kan det være smart å få fikset dette så fort som mulig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Absolutt klare signaler om at han prøver seg. Synd at han er så mye eldre, ellers så kunne du ha gitt et vennlig kne i ballene på fyren. Sånne folk er jeg brutalt lei av, har opplevd alt for mye av det selv, og det er faktisk for jævlig at folk kan gjøre sånt. Makan til mangel på respekt! Hadde jeg vært deg, hadde jeg faktisk samlet en gjeng for å ta et ord med han. Det du bør gjøre, er å snakke med dama di. Spør hva hun syntes om det. Og gi din personlige mening på det, at du ikke liker det eller hva du enn føler for det. Er det hun som har sagt det, forresten? Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Prøver han seg på dama di? Ja, han gjør nok det Hva skal du gjøre? Du trenger egentlig ikke gjøre noe. Hvis hun velger han fremfor deg, så er ikke forholdet noe å satse på uansett. Se lyst på det, det er jo en indirekte bekreftelse på at kjæresten din er en bra jente, når andre viser såppas interesse for hun. Men... ...Nå er det kanskje ikke så lett å ignorere hele situasjonen hvis du ikke er komfortabel med den. Føler for det så prat med dama di om det. Men for all del ikke legg frem meningen din som om at du er sjalu og ikke stoler på hun, hun har jo ikke gjort noe galt. "Jeg håper ikke du har tenkt til å gi han fyren falske forhåpninger, han er jo tydligvis interessert i deg..." med en litt lekende tone er en grei måte å starte samtalen, for å se hvordan hun reagerer på dette. Viser hun at hun har null planer om å møte han utenfor jobben kan dere bare smile av hele situasjonen og håpe på at karen skjønner at kampen er tapt. Sier hun derimot at hun kanskje finner på noe med han, men kun som en "venn" så burde du vise at du respekterer det, men gjerne forklar da at du selv ikke er helt komfortabel med det pga han tydligvis er interessert i noe mer enn et vennskap. Det burde hun respektere, like mye som du burde respektere at hun har manlige venner. Eventuelt kan jo du bare bli med på konserten (eller hva de finner på) slik at du også møter karen. Oppsumert: Folk kommer til å prøve seg på dama di, face it. Gjør det deg ukomfortabel så kommuniser det med kjæresten din, men vis at du samtidig respekterer og stoler på hun. Velger hun en annen fremfor deg, så var forholdet tydligvis ikke noe å satse på uansett. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Banke han? fordi han prøver seg på dama hans? Er du 14 år? Jesus. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 "Jeg håper ikke du har tenkt til å gi han fyren falske forhåpninger, han er jo tydligvis interessert i deg..." med en litt lekende tone er en grei måte å starte samtalen, for å se hvordan hun reagerer på dette. . Veldig bra tips, dette burde du gjøre trådstarer. Så får du nok et tydligere bilde på hva hun tenker. Om du har lært henne såpass¨å kjenne at du kan lese ansiktsutrykkene hennes. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har man en ordentlig jente som virkelig er glad i/elsker deg, så trenger man sjeldent å bry seg om sånt. Har faktisk aldri opplevd eller hørt om en sånn situasjon selv, bortsett i fra hollywoodfilmer. Så med mindre du er usikker på om du kan stole på dama så burde alt være helt i orden. Dette kvalifiserer til å bli ridder av naivitetens høyborg... Lenke til kommentar
jlek Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Velger hun en annen fremfor deg, så var forholdet tydligvis ikke noe å satse på uansett. Til dette og alle lignende kommentarer i denne og andre tråder. Det er utrolig hvor eksperter alle er og hvor flinke man er til å dra linjer som det her . Det er noe som heter "in the heat of the moment" og valg man foretar i slike moments trenger ikke nødvendigvis henge sammen med hva som er logisk, smart eller hva man egentlig ønsker. Se bare på div. PUA-teknikker som går ut på og er designet for å brukes på jenter som allerede er i forhold. Disse teknikkene og metodene spiller bl.a. på usikkerheten som er tilstede i absolutt alle sunne forhold, forsterker dem og drar dem helt ut av kontekst. Selv de mest ordentlige kan falle for slikt og selv den dypeste kjærligheten kan settes på prøve. Til trådstarter vil jeg anbefale å ikke vise deg som en svakere person enn "utfordreren", ikke vis at situasjonen lar deg berøre eller at det er noe du bekymrer deg mye over. Gjør det klart for jenta di at du har kontroll, oversikt og ikke vil la deg bedras. Edit1: For en gangs skyld er jeg enig med brutal_mann. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Har man en ordentlig jente som virkelig er glad i/elsker deg, så trenger man sjeldent å bry seg om sånt. Har faktisk aldri opplevd eller hørt om en sånn situasjon selv, bortsett i fra hollywoodfilmer. Så med mindre du er usikker på om du kan stole på dama så burde alt være helt i orden. Dette kvalifiserer til å bli ridder av naivitetens høyborg... Edit2: For øvrig også enig i mye av det Touchdown skrev. Endret 14. april 2009 av jossda Lenke til kommentar
nassenØF Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 enkelt og greit: bank dritten ut av fyren og gjør det slutt med dama hvis hun viser antydninger til at hun heller vil velge han Banke han? fordi han prøver seg på dama hans? Er du 14 år? Jesus. Det er vel den dårligste løsningen. Blir ikke noe bedre av å banke han opp? I mine øyne, værre. Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 synes bare det er så merkelig at han er så frempå når de ikke har kjent hverandre lenger enn 4 dager, og har møttes på jobb 2 ganger(det vil si, hun har vært på jobb 2 ganger)... Hvis jeg hører flere ganger om hva typen der gjør, så tror jeg at jeg skal snakke med hu, med en lett tone, men stoler på dama, og jeg vet hun kommer til å sette grenser, så jeg tror ikke det vil bli nødvendig å si så mye, vil i tilfelle bare bli for min egen del. men greia med han har uansett gjort meg litt ukomfortabel, har vært borti dette før, men det var liksom for 3 år siden... føler heller at jeg ikke har noe kontroll over dette, siden jeg bor et stykke ifra, og vi sees helst bare i helgene foreløpig. Hadde jeg bare visst hvordan hvordan han er, så ville jeg kanskje ikke tenkt på dette noe særlig mer. men burde jeg bare glemme hele greia, jeg stoler på henne, og er jo hun som har sagt hva han har gjort(ringt, invitert på konsert, vist meldinger), men tror ikke hun har oppfattet at han vil prøve seg på hun, noe han vil sånn i forhold til det inntrykket jeg har fått. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Igjen viser du, hvorfor du kaller deg "Touchdown". Du er 14 år gammel og kaller deg profesjonell PUA. Hvor tragisk er du ikke, Touchdown? Voks opp! Eh... Nå ble jeg litt satt ut, det Touchdown skrev var jo spot on. Støtter den. Det viktigste er at du ikke viser hvor usikker du er, men får sjekket hva hennes intensjoner er, om hun lar hans tilnærminger komme innpå seg. Ha en spøkende tone... Føyer til at i bunn og grunn er hun nok klar over at han er interessert i henne. Hvis han tilbyr noe hun savner i deres forhold som du ikke gir henne kan det være "fare på ferde" so to speak. Støtter andres råd her over om at du må ta kontrollen her. Du kan ikke stole på at hun gjør "det rette" uten veiledning fra deg, mannen i forholdet. Endret 15. april 2009 av Nator Lenke til kommentar
Textar Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Som andre sier, ja han prøver seg på dama di. Som jeg ser det så koker det hele ned til respekt. Det er respektløst av han å prøve seg på dama di. Det vil være respektløst av henne ovenfor deg å ikke sette klare grenser for han. Så her ville jeg tatt meg en prat med henne rundt temaet respekt. Trenger ikke nevne han konkret i det hele tatt. Bare forklare hva du legger i begrepet respekt. Dersom man er i et forhold så er det respektløst av en utenforstående å legge an på en av partene i forholdet. Dersom en av partene i forholdet lar det skje,og dermed skaper utrygghet for den andre partneren så er det også respektløst. Og respektløshet er ikke noe man kan leve med i et forhold. Hun vil nok ta hintet etter en sånn prat. La det skinne klart og tydelig igjennom at respektløshet ikke er noe du godtar i det hele tatt, og er villig til å avslutte forholdet på dagen dersom du opplever å bli behandlet respekløst. Når det gjelder å gå på konsert med en som tydelig prøver seg,så er det totalt respektløst ovenfor partneren. Alle med en viss EQ skjønner at det er fryktelig utrygt for en partner, og dersom man er virkelig bryr seg om partneren så prøver man å unngå utrygghet. Ellers så kan det være lurt å få hilst på han typen. Mye vanskeligere å prøve seg når man har truffet den man prøver å stjele fra. En god ide er å stikke innom henne på et overaskelsesbesøk på jobb og hilse på kollegaene hennes dersom det er mulig. Pass spesiellt på å få hilst på han som prøver seg.. Se han inn i øynene og si "Åja, det er du som gjerne vil være en sånn god venn med dama mi" Da signaliserer du at du vet hva han prøver seg på, og at du er mann nok til å se han i øynene.. Virker veldig prevantivt, og jeg kan love deg at dama tar signalet. Vel, som sagt, respekt.. Et vellykket forhold handler om respekt for hverandre, og at man er tydelig på hva slags grenser man har, og hva konsekvensen er dersom man ikke blir respektert. Vær aldri redd for å forlate et forhold der du ikke føler deg resektert. Og jo tidligere man får satt grensene, jo bedre. Det er lettere å sette grenser tidlig i et forhold enn senere. Lar man det skli ut så er det mye vanskeligere å sette ting på plass, og i verste fall umulig.. Lykke til! Lenke til kommentar
hrmpf Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ellers så kan det være lurt å få hilst på han typen. Mye vanskeligere å prøve seg når man har truffet den man prøver å stjele fra. En god ide er å stikke innom henne på et overaskelsesbesøk på jobb og hilse på kollegaene hennes dersom det er mulig. Pass spesiellt på å få hilst på han som prøver seg.. Se han inn i øynene og si "Åja, det er du som gjerne vil være en sånn god venn med dama mi" Da signaliserer du at du vet hva han prøver seg på, og at du er mann nok til å se han i øynene.. Virker veldig prevantivt, og jeg kan love deg at dama tar signalet. Bleh, akkuratt det jeg skulle si . Møt han. Blir mye mer reelt når du ikke bare er "typen hennes", men faktisk står der foran han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå