Gå til innhold

Spørsmål om Jesus til mine med-ateister her på forumet

Anbefalte innlegg

Det må jeg si, det må ha tatt lang tid å lese igjennom alt? Gjorde du det ved siden av jobben, eller kombinerte du det kanskje med en utdanning? Hvor lenge har du vært kristen?

Jeg synes virkelig du burde skrive en essay eller helst en artikkel om dette, det er et fåtall som er så nøye i sitt valg av religion, og det ville vært interessant å høre om hvordan du gikk frem, og hvilket verdier, eller fakta grunnlag du satte opp mot hverandre for å finne et svar. I beste fall burde du jo skrive en bok, tenk så mange mennesker du kan hjelpe da!

Jobben var å lese (bibliotek) men kunnskap (gnosis) var ikke den rett vei.

Personlig opplevelse må til "møte seg selv i døra" og ikke være redd for sannheten om seg selv.

Kunne du tenke deg å ha skrevet noe om hvordan du kom frem til at kristendommen var den rette tro? Jeg synes dette er utrolig interessant! At du i moden alder faktisk setter deg inn i de største religionene, og finner en som lyser sterkere enn alle de andre. Hva var det med kristendommen, i forhold til hinduismen, buddhismen og islam som var overbevisende om at dette var den rette lære?

Du må jo forstå at hva det nå enn er du har kommet frem til, så må dette kunne hjelpe mange som er i tvil om sin tro. Hvor lenge var du ateist forresten?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kristne presser, stort sett aldri, religionen sin på andre.

Ateistene hiver seg over hver kristen sjel som kommer inn i kategorien for å overbevise ham om at han tror feil.

I beg to differ!!!

Her om dagen hadde jeg to gamle røyer fra selveste jehovas vitner på døren, De ville tre gudsreklame over hodet på meg og klok av skade, og fordi halve slekten til kona er religiøs, sa jeg pent nei takk.. De klarer knappest å finne ræva si med kart engang, lengt mindre å skjønne at bibelen er så langt fra sann... :no: ).. Dette tok disse to kjæringene som jatakk, jeg vil gjerne høre om eventyret om jesus... og begynte å bable om det sedvanelige vissvasset som religion bygger på som om jeg ikke hadde sagt neitakk i det hele tatt hvorpå jeg, sliten etter å ha byttet hele automat kasse i min kones bil, ( med converter, filter, clusher og hele sulamitten (Bilen er firehjulsdreven, for de som forstår seg på biler og vet hva en automat kasse er... :grin: )), sprakk fullstendig og ba de på en meget ubehøvlet måte dra dit pepper'n gror ( Tror jeg nevte stedet litt sør for der pepper'n gror faktisk... ) og DEN tok de, for borte ble de som den berømmelige ånden i en fille haug... Fordømte plageånder som tror de har rett til å plage alle med eventyr fortellingene sine....

Så du kan slutte å si at de kristne ikke forsøker å prakke tullet sitt på andre ozi.... :)

Og hva er forskjellen egentlig mellom en ateist som forsøker å prate en idio... Sorry, en religiøs til fornuft kontra en kristne som forsøker å verve en ikke troende? Zip if you ask me... Men en kristen er så meget mer verdt har jeg latt kristne mennesker meg fortelle... Så da så!

Sist jeg, ufrivillig til og med, da det falt seg slik under samtalen, prøvde noe slikt fikk jeg høre at de kristne var LAAAAANGT bedre enn folk flest og myyyye mere verdt.... Noe som stemmer med inntrykket jeg har av de "kristne" her på forumet... (Med unntak av Ozi, som egentlig, somme tider, ikke virker "kristen" i det hele tatt..... :)

:)

Edit: leifer hadde snekt seg inn i veggen av tekst... :)

tl:dr, men jeg ser med en gang at du svarer på feil ting, og at du glatt hopper over hva jeg svarte på. Legg merke til "denne kategorien i forumet" i posten jeg svarte på.

Kristne presser, stort sett aldri, religionen sin på andre.

Ateistene hiver seg over hver kristen sjel som kommer inn i kategorien for å overbevise ham om at han tror feil.

Haha, dummeste jeg har hørt noensinne. Jeg har aldri i hele mitt liv møtt en kristen(bortsett fra søskenbarnet mitt faktisk) som i løpet av den lange eller korte tiden jeg har kjent personen ikke har prøvd å presse religion på meg. :)

Btw: De fleste kristne jeg snakker med sier det bare handler om å tro, og det respekterer jeg. Men akkurat deg minner meg om en person som holder på sitt siste glimt av håp, for hadde du virkelig bare trodd på Jesus hadde vel ikke du kommet med alle disse kravene til bevis å de direkte patetiske å desperate forsøkene med å forsvare Jesus. Du virker på meg som om du er i veldig tvil om din tro, og at du holder deg fast til det siste glimtet av håp før du legger ifra deg kristendommen. ;)

Beklager for et veldig usammenhengende innlegg, er trøyt og leser Donald.

tl:dr, men du også hopper glatt over hva jeg svarer på og ser ikke at vi snakker om denne delen av forumet.

Lenke til kommentar

Nei... Skjønte tydeligvis ikke det vi da, at det var her på forumet du mente da det sanderlig kom dårlig frem.... og så?

Har da lest en del innlegg fra kristne som kommer inn på "denne delen" av forumet for å misjonere, seneste utskudd er Mennesket og IHS.... begge to oser av "flotte" bibel sitater og ØNSKER faktisk at vi andre her skal få oppleve "herligheten" (de ser kun en side av kristendommen tydeligvis, den siden de vil at alle andre skal se også...)... Så HELT skyldfrie er dere kristne dessverre ikke... Men disse er sikkert ikke "ordentlige" kristne de kanskje? :)

Neste gang så forsøker du å skrive litt tydeligere hva du mener da feilen tydeligvis lå på deg og ikke på alle oss som svarte på dette.... :) Så slipper vi mye skribling for itt'no... :)

Lenke til kommentar

IHS, kan du ikke fortelle noe om hvordan du forstod at kristendommen var den rette tro? Unnskyld om jeg maser, men det er noe jeg er veldig interessert i, og jeg er sikker på at mange andre er det også. Mange som ville satt pris på om du forklarte hvordan du veide religionene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Må en religion være populær for at den skal være den rette? Hva med manikeismen, zoroastrismen, rastafari, paganismene, shintoisme, etc? Har du noe grunnlag for å tro at disse er feil?

En tredjedel av verdenssamfunnet har sammlet seg rundt Jesus Kristus. Det er ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
Må en religion være populær for at den skal være den rette? Hva med manikeismen, zoroastrismen, rastafari, paganismene, shintoisme, etc? Har du noe grunnlag for å tro at disse er feil?

En tredjedel av verdenssamfunnet har sammlet seg rundt Jesus Kristus. Det er ikke uten grunn.

My name is legion, and we are many...

En tredjedel av verdenssamfunnet er registrert i et kristent trosamfunn mener du vell?

Ja jeg er klar over at vi fremdeles ser etterbølger av korstogene.

Lenke til kommentar

En tredjedel av verdenssamfunnet er registrert i et kristent trosamfunn mener du vell?

Etterbølger av Jesus Kristus.

Jesus Kristus > Jeg har overvunnet verden !

Lenke til kommentar

"La de små barn komme til meg og hindre dem ikke"....så jeg kan sende dem til døden og overlate de overlevende til hedninger som slaver!

Barnekorstoget 1212:

Barnekorstoget er et omstridt tema; det er uklart om det skal defineres som et egentlig korstog, og om det i det hele tatt fant sted. Det fortelles at et utbrudd av folkelig entusiasme i Frankrike og Tyskland førte til at en stor mengde barn samlet seg for å ta tilbake Det hellige land. Pave Innocent III skal ha tolket dette som et tegn fra himmelen om at de eldre korsfarerne var uverdige. Ingen av barna nådde Det hellige land; de ble solgt som slaver eller sultet ihjel underveis.

Så du mener korstogene var i samsvar med jesu budskap?

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

Hvordan forklarer du da alle ateistene, og alle de som tror på noe annet? Jeg kan også si at jeg har erobret verden ved å få meg så lite som en tilhenger, og bare kalle resten for feil-troende eller what-ever og late som de ikke eksisterer. Det betyr fortsatt ikke at jeg har erobret verden

Lenke til kommentar

"La de små barn komme til meg og hindre dem ikke"....så jeg kan sende dem til døden og overlate de overlevende til hedninger som slaver!

Barnekorstoget 1212:

Barnekorstoget er et omstridt tema; det er uklart om det skal defineres som et egentlig korstog, og om det i det hele tatt fant sted. Det fortelles at et utbrudd av folkelig entusiasme i Frankrike og Tyskland førte til at en stor mengde barn samlet seg for å ta tilbake Det hellige land. Pave Innocent III skal ha tolket dette som et tegn fra himmelen om at de eldre korsfarerne var uverdige. Ingen av barna nådde Det hellige land; de ble solgt som slaver eller sultet ihjel underveis.

Så du mener korstogene var i samsvar med jesu budskap?

En tredjedel av verdenssamfunnet er etterbølger av Jesus Kristus, ikke korstogene.

Lenke til kommentar

Tror du på det derre selv eller :)

Jesus meg her og jesus meg der.... men deg om det. Det er sikkert derfor vi er et av landene i verden med MEST sekulæritet... nettopp, og ane og alene, fordi vi tror så fælt på denne jesusen... :D.. :roll:

Lenke til kommentar
Hvordan forklarer du da alle ateistene, og alle de som tror på noe annet? Jeg kan også si at jeg har erobret verden ved å få meg så lite som en tilhenger, og bare kalle resten for feil-troende eller what-ever og late som de ikke eksisterer. Det betyr fortsatt ikke at jeg har erobret verden

Ikke erobret verden men overvunnet verden som i en kamp.

Det betyr også at noen har tapt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...