Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Og nøyaktig hva legger du det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Etterbølger av Jesus Kristus. Jesus Kristus > Jeg har overvunnet verden ! Tror du på det derre selv eller Jesus meg her og jesus meg der.... men deg om det. Det er sikkert derfor vi er et av landene i verden med MEST sekulæritet... nettopp, og ane og alene, fordi vi tror så fælt på denne jesusen... .. Vi snakker om en tredjedel av verdenssamfunnet, RWS Da har ikke et par millioner noe å si. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Er alle kristne kristne? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Etterbølger av Jesus Kristus. Jesus Kristus > Jeg har overvunnet verden ! Tror du på det derre selv eller Jesus meg her og jesus meg der.... men deg om det. Det er sikkert derfor vi er et av landene i verden med MEST sekulæritet... nettopp, og ane og alene, fordi vi tror så fælt på denne jesusen... .. Vi snakker om en tredjedel av verdenssamfunnet, RWS Da har ikke et par millioner noe å si. Sukkk... Er lei for å si dette men.... Reklamen for troen din har virket, det er derfor det er så mange som tror... Du ser ut til å tro at siden det er så mange MÅ det være sant, men som mange har nevnt, det var mange som trodde på nasisme og kommunisme også uten at det gjorde det til et bra system.... (Uten sammenligniing forøvrig) At mange tror er ikke det samme som at det er sant, så det kan du bare legge fra deg.... I mine øyne beviser det bare hvor lettlurte og ignorante en tredjedel av verdens befolkning er når de klarer å lure seg selv til å tro på den destruktive dommedags sekten som kristendommen egentlig er... Trist, for verden hadde vært så mye bedre uten disse dogmene og ritualene.... Men slapp av, verden ER i ferd med å sekulariseres, flere og flere ser "lyset" når kunnskap og opplysning når flere så det er kanskje et håp for en bedre verden enda? Skal ikke se bort i fra det Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Etterbølger av Jesus Kristus. Jesus Kristus > Jeg har overvunnet verden ! Tror du på det derre selv eller Jesus meg her og jesus meg der.... men deg om det. Det er sikkert derfor vi er et av landene i verden med MEST sekulæritet... nettopp, og ane og alene, fordi vi tror så fælt på denne jesusen... .. Vi snakker om en tredjedel av verdenssamfunnet, RWS Da har ikke et par millioner noe å si. Sukkk... Er lei for å si dette men.... Reklamen for troen din har virket, det er derfor det er så mange som tror... Du ser ut til å tro at siden det er så mange MÅ det være sant, men som mange har nevnt, det var mange som trodde på nasisme og kommunisme også uten at det gjorde det til et bra system.... Disse små referanse gruppene dine, er tallmessig helt ubetydelige i verdens sammenheng, RWS Er alle kristne kristne? Nei, men de er igjen et mindretall. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Har du noen tall å vise til? Hvor mange av de kristne er kristne som deg? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg vet det, men det var ikke tallene jeg tenkte på heller, men ideologien... Eller tror du at antallet bekrefter sannheten i troen din IHS? Siden det er så mange så MÅ det være noe i det liksom?? Om hundre år sitter de og ler seg skakke av dere som kunne være så ignorante at dere fløy rundt og trodde på noe som sto i en to tusen år gammel bok fremfor ting vi faktisk VET... Den dagen du forstår hvorfor du ikke tror på noen av de andre gudene forstår du også hvorfor jeg ikke tror på din... (Fritt etter hukommeslen... navnet til han som sa det husker jeg ikke da... ) Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Men det kan jo ikke stemme? IHS påstod tidligere her at han satte seg skikkelig inn i de store verdensreligionene før han bestemte seg for å bli kristen. Han sa ingen ting om at han gjorde valget på et populistisk grunnlag. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Har du noen tall å vise til? Hvor mange av de kristne er kristne som deg? flesteparten Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Flesteparten? Hva slags statistikk er det? Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Har du noen tall å vise til? Hvor mange av de kristne er kristne som deg? flesteparten Er du katolikk? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jesus Kristus > Jeg har overvunnet verden ! Ingen kan overvinne verden! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg vet det, men det var ikke tallene jeg tenkte på heller, men ideologien... Eller tror du at antallet bekrefter sannheten i troen din IHS? Siden det er så mange så MÅ det være noe i det liksom?? Om hundre år sitter de og ler seg skakke av dere som kunne være så ignorante at dere fløy rundt og trodde på noe som sto i en to tusen år gammel bok fremfor ting vi faktisk VET... Syns de ler mindre og mindre for hvert århundre som går. Den som ler sist ler best Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det var en nokså subjektiv påstand. Vi blir mer og mer sekulariserte, har du noen grunn for å tro at den prosessen vi hittil har sett skal stoppe opp? Er det mindre komikere som gjør narr av kristendommen nå, enn på 1500 tallet? Hvor får du dette fra at det er færre og færre som ler? Den som ler sist er som regel litt dummere enn resten. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg er agnostiker, jeg heier på den som vinner. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg vet det, men det var ikke tallene jeg tenkte på heller, men ideologien... Eller tror du at antallet bekrefter sannheten i troen din IHS? Siden det er så mange så MÅ det være noe i det liksom?? Om hundre år sitter de og ler seg skakke av dere som kunne være så ignorante at dere fløy rundt og trodde på noe som sto i en to tusen år gammel bok fremfor ting vi faktisk VET... Syns de ler mindre og mindre for hvert århundre som går. Den som ler sist ler best Kan vell være for å unngå krampe i kjeven... Hvem er de som ler sist sa du? katolikkene? Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Eller tror du at antallet bekrefter sannheten i troen din IHS? Siden det er så mange så MÅ det være noe i det liksom?? Så sant, så sant. De fleste tror jo at vi begynte å feire julaften for å feire Jesu fødsel, når de begynte å feire den som midtvintersdagen i Tyskland for over 3000 år siden At mange tror er ikke bevis. Det viser bare hvor godtroende mennesket er. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Alle trodde Jorda var flat. Er den det? nei. jeg har forøvrig fått vekket et par stykker i klassen, det var bare å gi dem informasjon. Og nå for tiden sitter vi å godskratter av religiøse mennesker. Endret 18. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Alle trodde Jorda var flat. Er den det? nei. Når trodde alle det ? Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Det står i bibelen. Å tro at Jorda er flat er ikke så dumt da jorda virker flat. Etter litt deduksjon, pinner og skygger så fant man ut noe annet. Endret 18. april 2009 av Gronko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå