compesce mentem Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei. Jeg er den stolte eier av en Seig gammel Bmw 518i e34 med et lite problem. Nå i vinter sprakk radiatoren min pga, kulde, men fikk skiftet den kjapt, men nå blir motoren aldri varm. Tenkte med en gang på Termostaten, å gikk til Biltema få å få tak i ny en, men viste seg fort at dette var en litt anderledes termostat enn de andre bmw`ene jeg hadde vært borti. For termostaten hadde et diggert hus på seg, å enda være kostet den over 700kr. Men da jeg lider av å være student for tiden er penger ikke en luksus jeg har. Monterte av Huset med termostaten og fikk vasket den sikkelig under springen, å da jeg monterte den hoppet tempraturen volsomt men, ble tilslutt spabil på kaldt. Men har hørt at det går ann å koke termostaten til å få den til å fungere riktigt, men stemmer dette? Tåler huset den står på å bli kokt? Noen andre gode ide`er? Takk. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Du er sikker på at du har fått luftet hele systemet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Du fikser ikke en termostat med og koke den, det er en metode for og se når den åpner eller om den åpner i det heletatt. Og ja den tåler og bli kokt, kjølevæsken kan fort holde over 100C så det er ikke noe tema. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 jegg fikset termostaten på min gamle merce. den ville ikke åpne eller lukke seg. var helt låst på midten pga skit ol. kokte og vasket den og god som ny etterpå Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Man koker den bare for og sjekka at den funker. Det er en slitedel. Eller er Noevo inne på noe viktig ang. lufting av systemet. Hvis feilen kom slavisk etter radiatorbytt er nok det en ting jeg ville sett mer på. Bmw kan være vannskelig og lufte og gir sånne problemer. Det er rett og slett ikke noe kjøleveske rundt temp. føleren. Lenke til kommentar
a_s1444 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 heisann, bilen du nevner må luftes ved å heve nesen, sett den i en bratt bakke, eller lign. Videre kan du bare la bilen stå å gå på tomgang i bakken, så kommer luften. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 heisann, bilen du nevner må luftes ved å heve nesen, sett den i en bratt bakke, eller lign. Videre kan du bare la bilen stå å gå på tomgang i bakken, så kommer luften. Skal jeg da åpne der radiatoren får vann? Eller skal jeg bare la den så på tomgang med nesen opp? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
%Username% Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du har mest sansynlig en lufteskrue ved ekspansjonstanken... Trenger ikke å heve nesa, men du gjør følgende: 1. La motoren bli varm 2. Åpne skruen på ekspansjonstanken. Nå kommer det masse damp, og tilslutt vann.. 3. Lukk igjen og la den stå litt.. 4. Kjør step2 et par ganger til du er sikker på at det ikke kommer mere damp, bare varmt vann.. Husk på å holde et lite øye med tempen på bilen mens du gjør dette da.. Ikke morro om bilen koker.. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Du har mest sansynlig en lufteskrue ved ekspansjonstanken... Trenger ikke å heve nesa, men du gjør følgende: 1. La motoren bli varm 2. Åpne skruen på ekspansjonstanken. Nå kommer det masse damp, og tilslutt vann.. 3. Lukk igjen og la den stå litt.. 4. Kjør step2 et par ganger til du er sikker på at det ikke kommer mere damp, bare varmt vann.. Husk på å holde et lite øye med tempen på bilen mens du gjør dette da.. Ikke morro om bilen koker.. Har nå prøvd å lufte den slik du sa, men det eneste som kommer er kjøleveske, ser vel da ingen andre løsning enn å påkoste meg en ufatlig dyr termostat. Takker alle for hjelpen, har lært mye av det dere.. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Skiftet termostat, men det hjalp lite.. Kom i snakk med en venn av en venn osv, å han kikket på motoren og så at viften gikk hele tiden. Han gikk deretter inn å hentet en svær papp bit å la den foran Radiatoren å da kom tempen seg med engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå