Gå til innhold

Altmulig-pc, budsjett fra 5 til 20k

Anbefalte innlegg

Hei!

Merker at det er lenge siden jeg var aktiv her, mye som har skjedd på alle fronter siden jeg holdt meg oppdatert.

Så derfor lurer jeg på om dere kan hjelpe meg litt med ny pc, siden laptopen jeg sitter på er ganske ustabil, utdatert og generelt sett ikke god nok.

Har satt opp noen halv-tilfeldige deler, lurer på om det er noe jeg har glemt, valgt feil osv?

Ting jeg har fra før/kjøper utenom:

Mus

Skjerm/prosjektor

Høyttalere

Bruksområder: Film, bilder (redigering) musikk, litt spilling vil det nok bli, men trenger ingen gaming-maskin.

Med andre ord; God lyd- og bildekvalitet er ønsket.

Krav:

Innen 20.000, men helst billigest mulig.

Rimelig stille, siden jeg ikke vil at viftesus osv skal ødelegge for film og musikk

Handlevognen min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kan strekke deg så langt og har for vane å ikke bytte maskin så veldig ofte så kan det kanskje lønne seg å gå for en i7-maskin. Litt dyrere nå, men bedre oppgraderingsmuligheter fremover.

Har selv satt sammen et oppsett til budsjett på cirka 20k, inkludert skjerm, høyttalere og UPS (faktisk). Har også lyst til å få det så stille som mulig.

Min handevogn

Om du har skjerm fra før kan du sikkert gå opp et hakk på både harddisker og skjermkort.

Lenke til kommentar

Du trenger strengt tatt ikke en 1200w PSU for den riggen der... 450w holder i massevis.

For den bruken du beskriver, holder en Pc som dette, til rundt 5k.

Edit: Du kan også spare penger ved å velge et annet hovedkort, og sløyfe lydkortet. Hovedkortet du har valgt er et entusiastkort med Crossfire støtte. Siden du ikke skal ha en gamingmaskin med 2 skjermkort, er det lite vits å legge 500kr ekstra på bordet for å få denne støtten. Alle hovedkort, til og med de billigste, kommer med støtte for en hel rekke surround standarer. Mange HK har også optiske inn/utganger, så lydkvaliteten burde bli mer enn bra nok bra nok selv uten dedikert lydkort.

Hvor mye diskplass trenger du egentlig? Hvis du ikke skal sitte på Piratebay 24/7 å laste ned, eller lagre ekstremt mye hjemmelagd video i raw-format kan du også spare noen kroner ved å sløyfe den ene disken :)

Endret av Newman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...