Barry White Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hei! Jeg har en Amd og en P2 stående...jeg driver med litt eksperimentering som nevnt...men får det ikke til! Jeg vil slå av den andre maskina via den ene (just for fun). Hva trenger jeg av program? Kan jeg gjøre det via DOS? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 var det ikke du som sa at å gjøre dette var barnslig??? Lenke til kommentar
KongJudas Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 F.eks VNC........ http://www.uk.research.att.com/vnc/ Eller remote desktop i win xp! Lenke til kommentar
Heia Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 TWD Remote-Anything fikser den biffen...Noe ala PC Anywhere, men bare 2-3 meg stort prog.. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 shutdown.exe er et DOS-basert program som takler biffen... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 men nettverkskortet må støtte won for at dette skal være mulig, ikkesant? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 i kommando linja (winxp, kanskje win2000...) shutdown -s -t 500 -s = lokal maskin -t = tid i sekunder Shutdown -a Fjerner en shutdown. Kjempedigg kommando, men jeg tror ikke den fungerer helt med en låst bruker (wintast + L (winxp)) Shutdown kommandoen er kjempe digg! Eller som du sa, just for fun :smile: Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hva med Netbus? Da kan du omtrent "styre" flere PCer uten å styre de... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 i kommando linja (winxp, kanskje win2000...) shutdown -s -t 500 -s = lokal maskin -t = tid i sekunder Shutdown -a Fjerner en shutdown. Kjempedigg kommando, men jeg tror ikke den fungerer helt med en låst bruker (wintast + L (winxp)) Shutdown kommandoen er kjempe digg! Eller som du sa, just for fun :smile: Kommer bare opp ingen tilgang når jeg og en kameratt prøver det på hverandre her i klasserommet. Hva gjør vi feil? Går det ikke til vanlig? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Kommer bare opp ingen tilgang når jeg og en kameratt prøver det på hverandre her i klasserommet. Hva gjør vi feil? Går det ikke til vanlig? Ja, du må sikkert ha admin rettigheter. Har hatt problem i windows 2000 med det, men det skal fungere mener jeg. Hadde en kamerat som kødda med shutdown en gang, og det var i windows 2000. I Windows XP skal det fungere superb, men har ikke prøvd uten admin rettigheter. Jo, burde vel sagt at det ikke fungerer over nettverk (etter det lille jeg vet). Lenke til kommentar
tadam Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hva med Netbus? Da kan du omtrent "styre" flere PCer uten å styre de... ikke en god idee... det finnes masse netbus og subseven passord crackers (for å ikke snakke om port-scanners som letter etter netbus og lignede)... så å legge inn et virus er ikke en god idee Søk heller på Terminal-Services i hjelp til windows... og les om tsshutdn Lenke til kommentar
Raider Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Du kan bruke Remote Control ta over styringa helt på den andre pc'en :wink: søk på www.download.com Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 men nettverkskortet må støtte won for at dette skal være mulig, ikkesant? Regner med du mener WOL? (Wake-On-LAN) Det er ikke nødvendig... eneste kravet for å kjøre shutdown på andre maskiner er at du har lokal-admin tilgang på den andre maskina.. (naturlig nok) Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Du kan bruke Remote Control ta over styringa helt på den andre pc'en :wink: søk på www.download.com uten å tukle med den? Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Her er han som syntes det var barnslig rett på sak...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå