Gå til innhold

Win2k på Abit BP6

a4b

Anbefalte innlegg

har akkurat fått krasj på ASUS A7V133-kortet mitt, så jeg har måtte sette inn igjen mitt gode gamle Abit BP6-kort (med dual Celeron366@550) på..

og etter noen reinstaller av w2k har jeg et spørsmål som noen kloke hoder kan svare på..

Noen som veit hvorfor maskina ikke skrur seg automatisk av når jeg tar "shut down" i win2k.

nå kommer stopper den på siden "It's safe to turn off your computer" eller hva nå enn det står på den skjermen..

.A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp jepp, jeg er klok. Det er fordi win2k tror at kortet ikke støtter acpi (som styrer bl.a. skru av automatisk funksjon)

Dette gjør du:

1.

Oppgrader bios. (til ru tror jeg det er)

1.2

Sjekk at acpi og apm er enable'a i bios

2.

Du må tvinge windows til å kjøre acpi på kortet ditt. Jeg måtte installere win2k på nytt, men du kan godt prøve uten å gjøre det

2.1 Uten å installere på nytt (anbefales ikke):

Gå inn i device manager(enhetsbehandling?) og se under computer. Der står det nå standard pc. Velg her egenskaper og oppdater driver. Her må du velge vis alle (eller noe sånt), så velger du acpi multiprosessing pc (eller noe sånt[du skjønner hva det skal være]) Så skal det fungere.

2.2

Når dos delen av 2k installasjonen er ferdig, så leter den etter scsi eller raid kontrollere (tror jeg det er). Her trykker du F5, ikke F6 som er for å velge scsi eller raid. Her kommer du da inn i en meny, som du velger acpi multiprosessor, eller noe sånt (du skjønner hva det skal være.

Voilá!

NB. Jeg har hatt problemer med et ISA kontrollerkort. Mulig det kan bli noen konflikter pga denne metoden...

Les ellers:

http://bp6.gamesquad.net/win2k_install.phtml

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...