Skog Skrike Blod Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) - f/6.3 - 1/60 sec. - ISO-100 Endret 11. april 2009 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det er et veldig godt bilde her inne et sted. Det er ganske undereksponert, et par trinn, og da tenker jeg ikke på at det er mørkt, men i forhold til "eksponer til høyre" for å få mest mulig toner og detaljer i de mørke delene av bildet, mørkheten kan beholdes allikevel. Og bildet trenger en del oppskarping etter nedskaleringen. Si fra hvis du vil jeg skal fjerne dette, her har jeg brukt Levels - for å kompensere for undereksponering, kontrast +10 for litt mer punsj, lysstyrke -10 for å beholde det mørke i bildet, unsharp mask for å gjenvinne skarpheten: Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Ja, det ble litt bedre der. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jepp, dette bildet har potensiale med korrekt ekspoering, desverre var dette bildet for mørkt. Mer korrekt lys og himmel kan dette motivet bi veldig bra. Du må dra dit hyppig, evt slå deg ned med telt , for så å slå til når de rette forholdene melder seg. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Ja, burde nok prøvd under bedre forhold, men det er ikke så lett, siden dette bildet ble tatt når jeg var med hurtigruten Men, takk for kommentarer. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kanon flott bilde med vinterstemning så det holder. men er orginalt bilde endret etter første posting? Jeg synes eksponering sitter til dette motivet, og er ikke sikker på at dette er undereksponert i forhold til vhilken stemning som vil gjengis. Etterbehandling kan gjøre småting, men det aller, aller viktigste er å fange et motiv i lys slik som dette. Komposisjon i forhold til å vise hus yttert ute er svært bra. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Kanon flott bilde med vinterstemning så det holder. men er orginalt bilde endret etter første posting? Jeg synes eksponering sitter til dette motivet, og er ikke sikker på at dette er undereksponert i forhold til vhilken stemning som vil gjengis. Etterbehandling kan gjøre småting, men det aller, aller viktigste er å fange et motiv i lys slik som dette. Komposisjon i forhold til å vise hus yttert ute er svært bra. Bildet er ikke endret etter første posting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå