Gå til innhold

Hva anser dere som bra i benkpress?

Anbefalte innlegg

Når noen sier hva de tar, tenker dere på hvor mye han veier?

Hvor gammel han er?

Om løftet så bra ut (om det var full sprett, rompa opp i været, og beine sprellans opp i taket) ?

Og hvor mange kg er respektabelt i deres "krets"?

Endret av bpbano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel han er?

Om løftet så bra ut (om det var full sprett, rompa opp i været, og beine sprellans opp i taket) ?

Ingen av delene. Jeg tenker at denne personen er litt enkel om han/hun tror noen andre enn seg selv egentlig bryr seg om et par tilfeldige tall som en eller annen tilfeldig person skriver på et forum, tall som antageligvis er pyntet på. I tillegg tenker jeg at det er en veldig typisk mopedkjørende yrkesskole-elev-ting å skryte av.

Lenke til kommentar

Hvor gammel han er?

Og hvor mange kg er respektabelt i deres "krets"?

Alt over 80 kg gir mye respekt i min "krets". Men dette kan være 80 kg raw uten hjelp, eller som en kamerat gjorde veldig stolt, tok 80 kg på smithmaskin med hjelp :)

Lenke til kommentar

Hvor gammel han er?

Ingen av delene. Jeg tenker at denne personen er litt enkel om han/hun tror noen andre enn seg selv egentlig bryr seg om et par tilfeldige tall som en eller annen tilfeldig person skriver på et forum, tall som antageligvis er pyntet på. I tillegg tenker jeg at det er en veldig typisk mopedkjørende yrkesskole-elev-ting å skryte av.

hehehe.. det er såpass, ja

Endret av bpbano
Lenke til kommentar

Er jo strengt talt uvitenhet å dømme styrken på en person ved å spørre "mye tar'u i benken a?", men er vel ikke et helt uvanlig spørsmål å få på byen. Det som alltid morer meg er at uansett hvor mye du sier du tar, så har vedkommende en "fetter av en kompis av broren" som tar 50-100kg mer.

Men for å være OT; en 120+ gir vel "respekt" i min krets.

Lenke til kommentar
Er jo strengt talt uvitenhet å dømme styrken på en person ved å spørre "mye tar'u i benken a?", men er vel ikke et helt uvanlig spørsmål å få på byen. Det som alltid morer meg er at uansett hvor mye du sier du tar, så har vedkommende en "fetter av en kompis av broren" som tar 50-100kg mer.

Men for å være OT; en 120+ gir vel "respekt" i min krets.

sant så sant, men benkpress er den eneste form for øvelse som er annerkjent og "tung" :p

Lenke til kommentar

Om det er snakk om 1RM mener jeg at det er flere måter å jukse seg til et bra løft på i benkpress. Da jeg begynte for noen måneder siden tok jeg mer i benk enn jeg gjorde etter jeg gikk over teknikken litt mer.

Det fins nok mange som har tatt et slikt jukseluft, om så med rumpen i benken og uten hjelp, men det kan nok gå for dem som sitt beste løft i benk, mens de med god teknikkk egentlig må ta av et par ti kilo.

Dessuten må jeg få si at jeg ærlig talt gir godt faen i hva andre folk tar i forskjellige øvelser. Det er bare en person, og det er bare et tall. Det gir ingen større mening. Dessuten synes jeg faktisk det er en personlig sak, føler jeg blir spurt et nokså personlig spørsmål om noen spør hva jeg tar i f.eks. benk. Har kanskje å gjøre med at jeg ikke tar så mye som jeg skulle ønske, men det forandrer jo ikke saken.

Lenke til kommentar

Benkpress-tallet alene er helt uinteressant. Hva som imponerer meg kommer helt an på personen. Har han trent lenge, hvordan var utgangspunktet hans, hvor mye veier han, hva slags struktur har han, hvordan er utførelsen av løftet, hvordan er styrken hans for øvrig, hva er skadehistorikken, alder, etc etc.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er latterlig og patetisk å se mannfolk foran speilet på treningssenteret og løfter skikkelig tunge vekter, og halvveis beundrer utseendet sitt. Når jeg tenker meg om, mener de fleste venninnene mine det samme. haha.

Lenke til kommentar
Selv synes jeg det er latterlig og patetisk å se mannfolk foran speilet på treningssenteret og løfter skikkelig tunge vekter, og halvveis beundrer utseendet sitt. Når jeg tenker meg om, mener de fleste venninnene mine det samme. haha.

Jeg trener i nokså stramme t skjorter til tider, og jeg ser på meg selv når jeg løfter. Får motivasjon til å fortsette videre når jeg ser framgangen jeg har fått ved all treningen. Dette er da vel ikke latterlig og patetisk? Og om noen beundrer kroppen sin og hva de har greid og oppnådd syns jeg da det er helt greit..

Lenke til kommentar

Jeg trener i nokså stramme t skjorter til tider, og jeg ser på meg selv når jeg løfter. Får motivasjon til å fortsette videre når jeg ser framgangen jeg har fått ved all treningen. Dette er da vel ikke latterlig og patetisk? Og om noen beundrer kroppen sin og hva de har greid og oppnådd syns jeg da det er helt greit..

Så bra du synes det da :)

Lenke til kommentar

Jeg kan jo si med en gang at jeg ha blitt skikkelig opptatt av lårmusklene mine (jeg sykler veldig mye når jeg trener) og det er en stor motivasjon for meg. Ifølge herzbergs undersøkelser er jo det å se resultatet av arbeidet en stor motivasjonsfaktor. Når det går på selve topicen, så bryr jeg meg ganske lite om hva folk benker.

Desutten, man kan jo være sterk og fortsatt bare løft 10 kilo, alt kommer jo ann på hvordan kroppen er bygget opp. jeg er bygget ganske kraftig, så ting som er lett for meg kan være for tungt for kroppen til andre.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo si med en gang at jeg ha blitt skikkelig opptatt av lårmusklene mine (jeg sykler veldig mye når jeg trener) og det er en stor motivasjon for meg. Ifølge herzbergs undersøkelser er jo det å se resultatet av arbeidet en stor motivasjonsfaktor. Når det går på selve topicen, så bryr jeg meg ganske lite om hva folk benker.

Desutten, man kan jo være sterk og fortsatt bare løft 10 kilo, alt kommer jo ann på hvordan kroppen er bygget opp. jeg er bygget ganske kraftig, så ting som er lett for meg kan være for tungt for kroppen til andre.

Ingenting er mer motiverende enn resultater følge av hard trening :)

Vel, er det noe som imponerer meg er det god relativ styrke(styrke i forhold til kroppsvekt). Trenger ikke nødvendigvis være benk, er stor fan av knebøy, markløft, dips, chins osv.

Ganske mye av fritiden min går til de tre baseøvelsene, så hva andre folk løfter bryr meg igrunn ganske mye (IRL that is.. ikke på forumet). Er jo en konkuranseidrett.. men som sagt, om det er bra skal det være bra i forhold til kroppsvekt, og løftene skal være utført etter reglene

Endret av bpbano
Lenke til kommentar
du står fortsatt ved ditt, eller? er jeg latterlig og patetisk i dine øyne?

Det SER latterlig og patetisk ut ja, men om du er slik som person kan jeg selvsagt ikke uttale meg om. Men for å si det slik... hadde jeg vært singel, hadde jeg aldri gått bort til en mann som sto slik og pumpet muskler. Har vel gjerne litt med at jeg har dårlig erfaring med slike typer mennesker. Men selvfølgelig, jeg kan ikke dømme personlighetene til alle ut ifra det. (Nå snakker jeg i grunn om litt "store" mennesker, altså body buildere på en måte.)

Lenke til kommentar

Det SER latterlig og patetisk ut ja, men om du er slik som person kan jeg selvsagt ikke uttale meg om. Men for å si det slik... hadde jeg vært singel, hadde jeg aldri gått bort til en mann som sto slik og pumpet muskler. Har vel gjerne litt med at jeg har dårlig erfaring med slike typer mennesker. Men selvfølgelig, jeg kan ikke dømme personlighetene til alle ut ifra det. (Nå snakker jeg i grunn om litt "store" mennesker, altså body buildere på en måte.)

Hehe jeg skjønner.. :) Det ser vel ikke direkte klokt ut, nei

Lenke til kommentar

Endelig noen som har skjønt det! Jeg har lang løfte bane i benk. Et sted mellom 195 og 200 cm vingespenn, det er tyngre for meg å løfte benk enn en med vingespenn på 165 - 170 cm. Men igjen så er jeg ganske utholden og kan holde på lengere enn andre folk igjen.

Lenke til kommentar

Endelig noen som har skjønt det! Jeg har lang løfte bane i benk. Et sted mellom 195 og 200 cm vingespenn, det er tyngre for meg å løfte benk enn en med vingespenn på 165 - 170 cm. Men igjen så er jeg ganske utholden og kan holde på lengere enn andre folk igjen.

Da har du dårlige forutsetninger for benkpress, men du kan bli en jævel i mark siden du har lange armer. Så konkuransemessig kompanserer den dårlige benken for den gode marken

Lenke til kommentar

Hehe jeg skjønner.. :) Det ser vel ikke direkte klokt ut, nei

Godt vi er enige da, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...